Kapitel 12

Magnus, Martin och Clara tog tunnelbanan till och hotellet, där de skulle planera att komma före Charlie och hans gorillor till skatten.
"Först och främst måste vi få tag i självaste Charlie", sa Martin dystert, "och det kommer bli ett ganska så skitsvårt uppdrag eftersom vi inte har en aning vart han är."
Clara började helt plötsligt le och tog upp sin mobiltelefon ur jackfickan.
"Fin telefon", sa Martin skämtsamt, "men vi har lite annat att tänka på."
Clara suckade åt Martins eviga skämtande
"När jag skulle gå in i Towern så fick helt plötsligt se Vincents bil stå utanför ingången. Jag hade en känsla av att han hade något lurt på gång. Jag kan inte säga varför jag visste det, men det var rena magkänslan. Så jag satte en sändare under bilen och nu ser jag exakt vart de åker"
Hon log triumferande och Magnus var inte sen att hänga på.
"Briljant!" utbrast han. "Vi har ingen tid att förlora"
Martin suckade ljudligt och stirrade upp i taket.
"Vart befinner sig deras bil nu?"
"På väg till Heathrow", svarade Clara och tittade upp på dem. "Mina herrar, det verkar som att vi ska ut och flyga."


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0