18 dec.

Idag skriver vi artonde december och tillika fjärde advent, efter att vi förklarat för Anti att fjärde advent och julafton är två skilda saker och att det inte är idag han får paket så har vi börjat jobba dagens kalendrar. Eftersom jag är effektivast kommer min först som vanligt.
Idag visas "Tomtemaskinen"



Denna kalender gick 1993 och jag gillade den skarpt då minns jag, jag älskade även böckerna om Pettson och findus som knodd och det mycket tack vare Sven Nordqvist fenomenala teckningar.
Kalendern var underbar vill jag minnas och som 11åring är man ju i helt rätt ålder för en kalender dessutom.
Findus är väldigt nojjig över hur det blir med tomten på julafton och Pettson bygger en egen tomtemaskin (vi vet att detta förstör många av er läsares tomtedrömmar men så får det bli).
Kalendern gick även i repris 1998 men då ej som kalender utan som vanlig serie.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0