Hem i Göteborg

Våra två skribenter ifrån Götlaborg vet att jag absolut inte pratar strunt när jag säger att: Springsteens andra hem är i Göteborg. Jag har ikväll/inatt suttit och beskådat klipp där Bossen spelar för fulla muggar (Anti, fråga FH om du inte fattar vem Bossen är).

Hela spektaklet började med att jag tittade på Metallicas konsert "Cunning stunts" ifrån Texas 1998. Och såhär dags, när jag har fått i mej nåra öl och G&T, så känner jag att det är dags att skriva lite finkultur här på bloggen.

Efter "Cunning stunts" satte jag mej vid datorn  och slog upp youtube för att titta på konsertklipp. Det gick per automatik kan jag säga. När jag tittat på en rockkonsert så vill jag alltid ha mer. Och då slog jag upp Metallica Big Four Göteborg. Och vilken guldgruva jag hittade. Nu ska jag säga här att jag såg Big Four (på SVT) och kvällens höjdpunkt var ju självklart Metallica. Visst dom har åldrats, visst, James röst är inte som den var på 80-talet, men vafaan liksom. Dom kickade ju röv med Megadeth, Slayer och Anthrax (ja Anti. det är dom andra i Big Four) och dom kickar röv med många utav dagens rockband.
Vilket annat band får med sig publiken genom att trummisen bara slår en viss takt på sina symbaler? Just det, det är bara Metallica som kan locka publiken till sådan eufori som inföll på Ullevi den 3 juli i år.

Och Springsteen såklart. Den rockgud får man ju bara INTE glömma bort. ALDRIG NÅGONSIN När han och E-street var på Ullevi 08 (ja jag var där) så var det som om utopin bara kom med en gång. All utopi kom just då på samma gång i denna stund. Ingen dystopi i hela världen kunde knuffa bort denna utopi som hade lagt sig över Ullevi denna kväll 2008. Två kvällar välsignade Brucan och han E-street band oss på Ullevi.

The Boss rockade loss två dagar i rad, med det var den andra kvällen som var den ALRA ALRA bästa. Just detta är svårt att förklara för människor som inte förstår sig på... ja musik. Att det är två helt olika konserter. Jag har försökt förklara det för Paddan och Anti, men dom bara skrattar och säger att det bara räknas som EN konsert. Vilket jag inte kan instämma i. För alla som har sett Bossen kan hålla med om att han håller inte bara en konsert. Han har en hel scenshow. Så man får valuta för pengarna. Och dubbelt tillbaks. Och han har ALDRIG samma spelista från dag till dag

Så ikväll/inatt har det varit ROCK'N'FUCKIN'ROLL på Slåttergatan 52 Norrköping

Kommentarer
Postat av: IK

Problemet är att anti inte vet vilka Metallica är deve ;)



2011-08-07 @ 10:32:31
URL: http://ironinsforkampar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0