Ytterligare en härlig blågul dag

I förmiddags så ordnade de svenska damerna en andraplats i stafetten. De visade återigen klass ute i spåren. Jag vill även här ta och passa på att ursäkta mig för ett klantigt misstag i förra inlägget. Där skrev jag att Kalla i en intervju efter loppet hade sagt "Dom får se upp" (motståndarna i VM alltså), det var felciterat. Det rätta citatet: "Passa er på VM" och ingenting annat.

Sedan 12:30 var det herrarnas tur att visa konkurrrenterna att man inte ska räkna bort detta landslag. Och som de visade. Sista sträckan guidade Hellner ute i spåret. Och som han gjorde det. Han kom in på stadion sida vid sida med ryssen Lekov och mellan dessa två blev det en spurt. Men alla vi som sett Hellner spurta vet att det bara är EN man i världen som är bättre än Hellner på spurtar. Ni skidfantaster vet vem jag snackar om, så jag bemödar mig inte med att skriva hans namn.

Det blev alltså en vinst för svenska herrlaget i dagens staffet. Vi brukar vara väldigt vana vid att det är norrmän och svenska som brukar tampas sida vid sida, men denna gång var det alltså en ryss.

Det blev en härlig dag för svenska ögon. Andraplats och förstaplats, jo jag tackar jag. Nästa stopp är Finland. Det blir även åka av där, det kan jag nästan lova.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0