Semi mot Tjeckien

I eftermiddags möttes Sverige – Danmark. Lillebror mot storebror, ärkefiende mot ärkefiende. Det blev en 4-2 seger för storebror Sverige. Dock så infann sig lite nervositet när danskarna hade finat till siffrorna med just 4-2. I de sista minuterarna tog Danmark ut sin målvakt och in med en extra utespelare på isen. Det resulterade i ett tryck mot den svenska kassen, men som tur var inget mer. Sverige behöll sin 4-2 ledning till slutsignalen och vann därmed matchen och är vidare till semifinal mot Tjeckien. Ett Tjeckien som vann över Finland, i en match parallellt med Sverigematchen. Jag åkte till en god vän för att se på matchen. Efter matchen bar det iväg ner till Ingelstad, då han behövde handla lite och på vägen ner i bilen så hejade vi, hör och häpna, på Finland. Då vi tycker att när Nordens två stormakter i hockey möts så blir det rena rama prestigekampen. Det blir blodigt krig. Vem ska ha titeln som Nordens ledande hockeynation, Finland eller Sverige? Därför ville vi att finnarna skulle vinna sin match mot Tjeckien, för att det blir så oerhört spännande matcher. Nu blev det tyvärr inte så. Tjeckien vann på straffar och därmed är Finland utslagna ur turneringen.


Så därför väntar en spännande match mot just tjeckerna i semifinal. En semifinal Sverige inte får förlora. Det finns bara final. DET FINNS BARA FINAL som gäller för våra Tre Kronor.


Jag hoppas på en spännande semifinal där Sverige tar hem segern och får möta vinnaren i den andra semifinalen i finalen. Om vi kommer till final så är jag kluven vilka jag vill Tre Kronor ska möta där. På ett sätt vill jag inte att vi ska möta Ryssland, då dessa fullständigt kan spela ut och förnedra Tre Kronor. Men på ett annat sätt så vill jag att Tre Kronor och Den ryska björnen möts, så Tre Kronor har chans att täppa igen truten på ryssen. Vem vet, Sverige kanske kan få björnen att gå i ide igen. Skulle inte det vara skönt?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0