Inbrott i tvättstuga. Även i lägenheter

Vart är världen på väg? Detta är en fråga man hör ganska många gånger på dagarna, åt mer eller mindre tråkiga händelser. Men idag är den frågan VERKLIGEN befogad. För några månader sedan så ringde min granne på och sa att de hade varit inbrott i förråden nere i källaren.  De hade varit på hans förråd och även knipsat upp mitt. Som tur var så fattades ingenting, utan man hade ”bara” rotat runt lite bland grejerna, förmodligen för att kunna hitta någonting av värde.

 

Idag när jag var nere i tvättstugan så satt det en lapp på dörren till tvättstugan som berättade att det hade varit inbrott där och att kläder hade försvunnit. Jag suckade och skakade på huvudet, orkade inte hetsa upp mig i onödan. När jag kom ner till tvättstugan senare och vek ihop tvätten så kom en av mina grannar in och började sortera sin tvätt (jag var lite sen ut ur tvättstugan). Vi snackade lite om inbrottet och jag fick sedan helt ny information som gör att jag nu känner mig en aning mer otrygg än vad jag gjorde innan. Han berättade att det inte bara hade varit inbrott i tvättstugan och i källarförråden, utan att det även hade varit inbrott i lägenheter på dagarna. Tydligen så hade två lägenheter besök av ovälkomna gäster som hade brutit upp ytterdörren. Jag fick ingen klarhet om de hade stulit något, men inbrott i lägenheter är nog så illa det.

 

Detta var tydligen mitt på dagen någon gång mellan 12 och 15-tiden. Men det värsta tänkbara scenariot är ju om dessa svin bryter sig in hos personer mitt i natten. Man vaknar upp en natt och så står en eller flera helt okända människor i tamburen.

 

Så det är bäst att ordentligt kontrollera en, två eller fyrtioåtta gånger att dörren är låst innan man går och lägger sig för natten. Fast eftersom de BRYTER upp dörrar så spelar det nog ingen roll hur många gånger man kontrollerar att det är låst. Vill de komma in så kommer de in.

 

Och allt det här händer i Eneby, i den nordliga ytterkanten av staden. Den här delen brukade vara lugn förr. Eftersom jag är uppvuxen här (här och i Krokek) så vet jag att det har varit en harmonisk del av staden, dit brottsligheten inte har förorsakat människors vrede.  Men nu är det alltså ändring på det. Det är andra kort som har kommit in i leken. Kort som inte är välkomna.


Kommentarer
Postat av: Mamma Carina

Fy attans! Ha mobilen nära sängen och ring polisen direkt om du hör någon som rycker och sliter i dörren.

Kram mamma

2010-05-16 @ 21:14:12
Postat av: Mamma Carina

Fy attans! Ha mobilen nära sängen och ring polisen direkt om du hör nån som rycker och sliter i dörren.

Kram mamma

2010-05-16 @ 21:19:12
Postat av: Mamma Carina

Blev visst tjatigt det här men trodde inte det första gick in.

2010-05-16 @ 21:20:54
Postat av: IK

14 dagar kvar!



Är det nu man ska saker som "I de lugnaste vatten simmar de fulaste fiskarna"?

Förövrigt tror jag det var borgare, de är riktiga svin det!

Ta en gammal liten matta, spika in spikar i den, lägg den sedan vid dörren med den vassa sidan upp när du ej är hemma/på natten. Då blir det livat om nån nu, anti förbjude, "hälsar på". Sedan tar du ett baseballträ och slår dig trött på dom och sedan ringer du grisbilen!

2010-05-17 @ 13:39:36
URL: http://ironinsforkampar.blogg.se/
Postat av: Tommy



Ja, för Danne är ju en sån brutal man. Han står och bashar in huvet' på illasinnade inbrottstjuvar såsom the Bear Jew från Inglorious Basterds gör med skräckslagna nazister.



"We have ourselves a breaking-and-entering motherf***er here who wants to die for his stupidity, oblige him!!!"

2010-05-17 @ 21:14:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0