Bra start på helgen

Fredag 14 maj avslutades inte allt för dåligt. Efter skoldagen som började klockan 10 (som vanligt) och som höll på till klockan 16:30 (dock så spelade vi betapet den sista timmen), då började helgen och jag ser fram emot sovmorgnar, när klockan inte sätter igång att föra oväsen.

 

19:20 var det dags för match, IFK - Degerfors. Ca 18 så ställde jag och Paddan bilarna vid våra gamla hood, Ektorp (han och jag bodde ett par månader i samma område i början av våra liv) och gick sedan till Parken. Vi hade bestämt att vi skulle träffa Dennis på Durken 18:30 för att dricka en öl innan matchen (iaf öl för Dennis). Då vi kom till Durken insåg vi att man var tvungen att klänga på alla människor som var där för att över huvudtaget ta sig fram till baren. Vi bestämde oss i samma sekund för att gå till puben på arenan och värma upp. En liten detalj i sammanhanget är att det var två stycken kvinnor som stod och sålde mansparfym utanför Durken. Vi skakade på huvudet och gick vidare. Parfymförsäljning utanför en fotbollspub? Kommersen har verkligen inga gränser.  Väl inne i arenapuben upptäckte vi en SKANDAL (som FH och Anti brukar skriva). Då jag och Paddan körde så kunde vi inte dricka starköl utan vi frågade med vår pojkaktiga charm ”Har ni 3,5 här?” Svaret blev nej. Inte lättöl ens sin gång. SKAAAANDAAAAL!!! Vi fick nöja oss med två coca-colaflaskor som vi, inte allt för diskret, försökte gömma för att inte verka mesiga. För på en pub på en fotbollsarena dricker man öl, inget annat.

 

Matchen blåstes igång 19.20 och redan i den 7:e matchminuten gjorde Degerfors mål. Alla vi positiva Norrköpingsbor tänkte då ”Det är kört”, men icke sa Nicke. Våra vackra, vita, blå pojkar kvitterade och tog sedan ledningen. Men Degerfors kom igen och kvitterade de med.  Inför 2:a halvlek stod det 2-2, ett resultat som ändrades till 3-2 för IFK i den 46:e matchminuten.  En ledning de lyckades hålla till 45 minuten + tillägg.  Men ingen kan säga att det var roligt spel i andra halvlek. Jag gäspade nog fler gånger under dessa 45 + tillägg, än en heldag med föreläsningar om konsten att skulptera med mossa utan raster. 3 poäng i alla fall och Peking kopplar ett litet grepp om serieledningen. IFK har 16 poäng och ÖIS (2:an) har 12, så det spelar ingen roll om ÖIS vinner sin nästa. Då har de bara 15. SUCKERS!!!

 

HEJA KAMRATER FÖR IFK. HEDRA DESS FÄRGER VITA OCH BLÅ. STJÄRNAN SKA LYSA HÖGST ÖVERALLT. TY DET HAR VÅRAN KAPTEN BEFALLT (Kamratsången som sjungs av publiken innan varje hemmamatch).

 

I hockey-VM fick Lettland möta den svenska tigern. Vad kan jag säga? Tigern vann och letterna är skärrade för livet. Vilken underbar början på en helg. Nu hoppas jag bara att jag vinner på min trisslott som jag köpte idag.   


Kommentarer
Postat av: IK

16 dagar kvar.



Matchen gick på tv, jag såg lite och undrar om de bytt plats på borta respektive hemmaklackarna sedan den gamla goda tiden när ni var allsvenska och man en gång per år fick åka till era fina,snälla polisvovvar utan munkorg?



Det såg ut som degerforsklacken stod på det som förr var hemmasektionen, den sektion där vi alla stod i champions leaguekvalet 1996 mot Ferencvaros som vi vann med 3-0.



har de bytt är det SKANDAL!

2010-05-15 @ 08:57:49
URL: http://ironinsforkampar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0