INGEN SKANDAL!!!

Idag tänker jag inte vråla ut SKANDAL (men där var det ändå gjort), för varken idag eller igår (lördag) hände något skandalöst, förutom ett par domslut i hockeyn mellan Vita Hästen och Tingsryd. Gällande den hockeymatchen kommer förresten mer info och tankar när jag vaknar lite senare idag, söndag, troligen efter årets första F1-deltävling som jag ska försöka följa via någon BBC-stream då tyvärr inte svensk TV visar motorsport längre (förutsatt att man inte kan punga ut 300 kr extra i månaden för att få Viasat Motor). Sniket av Viasat att inte visa tävlingarna i sin helhet när de kan visa fotboll gratis.

Vad jag i detta inlägg tänkte skriva mer om är istället finalen av årets melodifestival. Som de flesta förmodligen redan vet vann Anna Bergendal årets upplaga. Helt okej tycker jag, men jag skulle bli förvånad om hon har något att hämta i Norge när väl finalen ska till att avgöras. Faktum är att jag befarar att vi (Sverige) till och med får svårt att kvala oss vidare till just finalen. Men tur i "oturen" att i alla fall inte Salahaddin Al Fakir gick segrande ur den svenska finalen. Jag förstår verkligen inte hur folk kan tycka om hans musik, i synnerhet inte det bidrag han ställde upp med. Till och med jag kan sjunga bättre.

Bäst från melodifestivalen: som vanligt extranumret som denna gång bestod av ett långt medley av svenska och norska schlagerklassiker, DET borde vi skickat till Norge istället!

Sämst från melodifestivalen: Fakiren samt Dolph Lundgren. Idag var inte Dolph speciellt imponerande eller rolig. Och skulle inte Sylvester Stallone vara på plats också. Den korta reklamfilmen inför programmet, var det allt? Bedrövligt. SKANDAL!!!! Nåja, det blev en i alla fall. Gonatt!

Kommentarer
Postat av: IK

Vaddå ingen skandal? Nu blev jag ännu sjukare, inget är som det ska!!!

2010-03-15 @ 09:20:20
URL: http://ironinsforkampar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0