Dags att damma av min kategori igen

Under två veckor har vi på IK rapporterat om OS i Vancouver och alla vi har, självklart, gjort det under kategorin "IK:s OS-bevakning". Nu är OS slut och det är back to the vardag igen. Efter alla dessa dagar med idrottsgrenar varje kväll så har all vår fokus varit riktade mot dumburken och OS. Men nu är det dags att DENNA av denna kategori igen. Det har samlats ett litet lager damm, men efter detta inlägg så kommer allt vara som bortblåst. Som det aldrig har funnits. 
Kvällen ägnade jag (och håll i hatten nu) framför tv:n där "Mästarnas Mästare" stod överst på mitt tv-schema för kvällen. Detta avsnitt var så att säga det sista bra avsnittet i årets omgång. Tomas Johansson kom sist i dagens resultatlista och var därför tvungen att utmana en person i Nattduellen. Den gode, store Johansson valde att utmana Stefan Holm. Ett val som jag hela tiden har bävat för, då jag gillar Holm och helst ville se honom vinna och bli Mästanas Mästare. Tyvärr blev det inte så. Efter den tredje omgången slet Johansson åt sig svärdet innan Holm, som dock var på det men inte mer. Sveriges kanske största höjdhoppare genom tiderna var nu utslagen ur en tävling med andra avdankade indrottsuvar såsom Brohlin, Tomas Johansson, Patrik Sjöberg för att bara nämna några som Holm var med och tampades mot. Det räckte inte lika långt som för Elofsson (i förra säsongens program, då han vann hela alltet) och han fick då ta farväl av denna tävling och åka hem till sin familj.

Kvällen andra punkt på tv-schemat var långflmen "The Bourne Identity" med bl a Matt Damon. Den första filmen i en triologi. Denna film, som jag inte sett innan, var riktigt bra och jag levde mig in i filmen så pass mycket som jag inte brukar göra så ofta när jag ser filmer. 

Förövrig har Paddan, jag och Anti idag varit ute i kylan och spelat in sekvenser till filmen. 
Detta var vad som hände idag. Imorgon är det redigering som gäller.      

Kommentarer
Postat av: Jonalise

Keep up this great resource. I bookmark your site, best greetings

2011-08-23 @ 13:57:03
URL: http://jonalise.blogocial.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0