Två matcher avklarade idag

I första matchen skulle jag vilja sticka ut skägget och säga att trots att FH tippade fel så tippade han egentligen rätt. För det var verkligen en 0-0 match. Algeriet och Slovenien kändes båda som lag som helst låter motståndarna föra spelet och kontra så inget lag riktigt tog tag i matchen. När något lag försökte göra det så misslyckades de för det mesta. Lägg därtill en målvaktstavla och vi har 1-0 istället för 0-0 och plötsligt leder Slovenien gruppen.

Algeriet-Slovenien lät la inte jättehett men jag hade vissa förhoppningar på matchen eftersom båda lagen egentligen var tvungna att vinna. Nu gjorde Slovenien det och har faktiskt chansen att gå vidare. Slovenien och Algeriet passade varandra illa och trots föga imponerande insatser idag tror jag båda har möjlighet att plocka poäng av andra i gruppen. Därmed inte sagt att så sker.

Serbien-Ghana var mer välspelad men även den jämn och kunde gått litehursomhelst. Oavgjort hade nog vart mer rättvist men jag tyckte ändå det var viss övervikt för Ghana. De spelade rakare och mer mot mål medan serberna kändes lite stillastående, men med många farliga inlägg och fasta.

En viktig match för bägge lagen och en rejäl uppförsbacke för serbien nu.

/AH

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0