Gårdagens विश्व चैम्पियनशिप

Igår gick det återigen fyra matcher av stapeln, trots att vi samspråkat klarade återigen varken jag, AH eller musikscenen i Norrköping stolthet(Deve för er som ej fattade det) av att dela på oss så vi kunde se alla fyra matcherna.
Idag verkar det som att AH ska se Nya Zeeland så då tar jag Italien, så får vi en uppdelning där iaf :)
Men åter till gårdagen.

Slovenien-England.
Här låg jag halvdöd efter massa timmars fotbollsspelande själv i en fåtölj och sjöng "RULE BRITANIA" med brorsonen som ofrivillig åhörare just till det. England vann som alla vet med 1-0 men det var en udda avslutning, hade England gjort 2-0 hade de sluppit Tyskland i åttondelen (en match jag missar då den krockar med Blåvitt-Kalmar i sv.cupen) Slovenien lär gräma sig över att man spelade på resultatet i den andra matchen i gruppen som ändrades och gjorde att Slovenien åkte ur. Det innebär således en insikt i Slovenien att man alltid ska gå för seger när man inte vet om oavgjort räcker.
England hade kunnat vinna med mer, minns bl.a. när Rooney vägrade passa en framstormande Gerrard... Slovenien hade med lite tur kunnat kvittera de med. E
Totalt sett en rätt bra match ändå, och fy fan vad skönt det var att höra ramsor från läktarna och engelsmännen, riktig fotbollskultur och inte massa j-a vuvuzelas.

USA-Algeriet.
Jag såg ju som sagt Englandsmatchen så en kommentar om denna kamp blir ju lite udda, såg bara sista minutrarna då Englands match var slut och man kan ju konstatera att Donovan var glad. Kul att det var just han som fick trycka in bollen med.

Ghana-Tyskland.
Här tippade jag 1-0 till Tyskland och det blev det. Det var lite roligt efter matchen när båda lagen firade avancemanget, Ghaneserna var mest nöjda trots att de förlorat här, med facit i hand kan de ju vara bättre att bli tvåa och slippa England i åttondelen men ändå. Jag sörjde när Schweinsteiger gick ut, min favorit i Tyskland.

Australien-Serbien.
2-1 till Australien i en match jag ej såg men rapporterna säger att den var bra. Eftersom jag ej såg den tänker jag ej leka Ekwall och skriva/snacka om den som om jag såg den.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0