Domartabbar

Jag borde tippat Ji Yun Nam som skyttekung istället han lyckades iallafall göra ett.

Jag börjar dock med att kortfattat referera de halvlekar FH missade. England tryckte på för kvittering, dock något halvhjärtat, och ett passivt försvar lät tyskarna kontra in 3-1, och sedan 4-1 via ett klassiskt fifamål och sen hände inte mycket åt nåt.

Mot Argentina var faktiskt Mexiko det lag som öppnade klart bäst och hade en boll i ribban och ett skott som snek stolpens utsida där målvakten inte var nära. Man kan således säga att hade den gått in hade han inte tatt den. Därefter gjorde Tevez ett mål och här kom dagens andra grova domartabbe iom att han var solklart offside. Mycket tjafs följde och en stund senare gav Mexiko bollen till Higuain som gjorde 2-0. I andra smiskade Tevez in 3-0 och matchen var över trots att Hernandez kunde dôna in reduceringen så var mexarna för långt efter.

Det är rent tragiskt med såna domartabbar på den här nivån när alla resurser verkligen finns. Speciellt att missa engelsmännens mål känns så extremt jävla onödigt. En straffområdesdomare hade aldrig missat det. Inte en målkamera heller och jag förstår inte kritiken mot det. Inte om det BARA används vid situationer som denna då man är osäker på om bollen är inne eller ej, det händer ju faktiskt väldigt sällan. Dessutom har ju domarna radio numer så det behöver inte bli några avbrott heller, tog ju typ två sekunder förr oss TV-tittare att se klart på reprisen att bollen var inne och på de två sekunderna kunde domarn fått reda på det.


Ska fortsätta det jag påbörjade sist och avtacka lagen som åkte ur med några rader.
England: Ett lag som inte kom upp i den nivån som de borde och inte riktigt var så bra som de borde vara, fram till igår då de fick en jävla parra och hämtade upp 0-2 till 2-2 fast... ja ni vet ju vad som hände. Tyvärr känns det lite som sista chansen för många av spelarna och viss generationsväxling kan kanske vara att vänta till nästa VM? Tveksamt om James håller på så länge och gör han inte det behöver de hitta en vettig målvakt, mustasch och hästsvans borde vara en merit. Synd att vi inte fick se England-Argentina då hade jag kunnat blogga om både guds hand och Falklandskriget.

Mexiko: Ett bra lag som tyvärr inte riktigt räcker mot de allra bästa än, och hade oturen att få Argentina redan i åttondelen. Ett av mina lag i tipset som tyvärr åkte ut med. Frågan är om de hämmas av att finnas i en relativt svag världsdel och inte de tuffa mästerskap som tex EM och Sydamerikanska mästerskapen är (inget ont om USA men ändå).

Vad gäller dagens matcher har jag intet att tillägga till det FH skrev, men jag hoppas att det döms mål när det är mål och att det döms bort när det är offside.

/AH

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0