Dagens matcher.

Holland-Japan.
Holland var inte lysande i premiären, men gjorde vad de behövde mot Danmark och lär ju ta hem denna kamp med. Robben spelar inte vilket jag anser är helt rätt beslut då de ska ta hem denna match ändå. Jag saknar förvisso fortfarande Hans Van Breukelen och Marco Van Basten men glenn säger att de är för gamla så jag får väl tro det då, även om det är svårt att tro att Van Breukelen någonsin blir gammal.
Japan kommer strida som fan givetvis och ska man tippa halvtid/fulltid som verkar poppis numera så är det X/1. Holland kommer vinna med 3-0 till slut. Japan kommer stå emot bra tills Holland till slut får in det första målet, då måste Japan framåt och det straffar sig direkt mot ett såpass bra lag som Holland.

Ghana-Australien.
Ghana kommer vid seger här bli hela Afrikas hopp framöver. Dock tror jag att Australien, trots ikonen Cahills frånvaro, kommer vara bättre än sist och ett oavgjort resultat ligger nära, ska vi säga 1-1? Okej, då gör vi det.

Kamerun-Danmark.
Glenn kommer döda mig, men jag tror på Kamerun. Flyttar de bara in Etoo centralt så... Just att spela med Etoo på kanten kan vara det största taktiska misstaget av alla i första rundan av gruppspelet (ihop med Fransmännens att spela Anelka alls). Nu får Kamerun bättre ordning på sitt spel och Danmark är för dåliga helt enkelt. De slog visserligen ut Sverige men så som Sverige spelade i kvalet kändes det som att även gamla fina Holländska Ostindien hade slagit oss.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0