Dagens matcher.

Idag är det tre stora åttondelsfinaler, men bara två av dom går i vm, den tredje går ju på Gamla Ullevi mellan IFK Gbg-Kalmar i svenska cupen.

Tyskland-England är först ut. Det är mitt tänkta finalpar så då kan t.o.m. en borgare kan räkna ut att iom att de möts nu så möts de ej i final. Mitt tips är dock att England tar detta iom att jag har dom världsmästare. Det kommer bli en sjuhelvetes match men själv ska jag vara trogen mitt eget lag och gå på Blåvitt istället. Ja man hinner se en halvlek av denna kamp kanske. 2-1 till England blir mitt tips, i förlängning efter 1-1 efter ordinarie tid. Segerhjälte? Gerrard.

Argentina-Mexico.Denna tror jag blir en bättre fotbollsmatch rent objektivt och denna bör man hinna hem till, det kommer bli stenhårt och det är verkligen nu som Maradonas mannar ska upp till bevis, Mexico är farliga och det är viktigt att Argentina får ordning på sin ifrågasatta defensiv. Jag tror att Argentina tar hem detta mitt tips är 3-1.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0