Dagens matcher.

Portugal-Nordkorea.
Hur mycket jag än hoppas på Nordkorea tror jag att Portugal tar detta, dels har Nordkoreas överraskningar nog tagit slut i matchen mot Brasilien och sedan ser givetvis Portugal sin chans här nu. Seger här för Portugal och de kan spela oavgjort mot Brassarna och då spelar det ingen roll vad Svennis gäng gör i sista rundan.
Nordkorea skakas väl en del av det som sägs vara "avhoppare" men de har ju en kraft som gör att de kommer kriga till sista stund och det oavsett resultat. Jag tror dock som sagt att Portugal kan dra nytta av att ha sett Nordkorea mot Brasilien och tar hem denna kamp med 3-0.

Chile-Schweiz.
Högintressant match på förhand, två lag med tre poäng, spelar man oavgjort sätter man en gigantisk press på Spanien inför slutrundan men jag tror att Chile skriver upp sig på den bästa tvättiden här och vinner med 1-0 i en match som blir mycket underhållande.

Spanien-Honduras.
Buba (för det var det väl? Annars får herr Ahlin ursäkta) lyfte fram en intressant historisk aspekt på denna kamp, det är sådant vi alla läsare av IK:s VM-bevakning vill se mer av :)
Trots att Honduras kommer kämpa för allt vad de är värda ska det inte någonstans räcka till här. Spanien förlorade förvisso första matchen men det var mot ett Schweiz som är på uppgång fotbollsmässigt, nu möter man en motståndare som man ska besegra elva gånger av tio. Dock har vi sett en del skrällar i vm så man kan inte vara helt hundra ens här. Dock tror jag det lossnar rejält för Spanien här och att de kan fira en 5-0 seger när domaren blåser av denna kamp framåt 22:30 ikväll.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0