Antis midsommar

I fredags var det midsommarafton här i Sverige. Många svenskar brukar roa sig med att dricka sig redlösa, åka för fort, få körkoertet indraget och hamna i slagsmål. Men detta gäller absolut inte Anti, det har det aldrig gjort och det kommer det aldrig göra. Anti roar sig nämligen på ett trevligt sätt utan någon som helst inblandning av alkohol! Det kanske låter som att jag är ironisk i raderna ovan, men ironiskt nog är jag faktiskt inte det.

Precis som vanligt var jag med far och mor på vår traditionsenliga tripp till Grytgöl där vi såg på det mycket anrika Polustus-tåget, som har gått varje midsommarafton sedan 1943, med andra ord mitt under brinnande världskrig! För er som aldrig har hört talas om Polustus kan man beskriva det som en form av kortege av diverse "fordon" som oftast brukar prydas med skyltar eller liknande, som häcklar kända personer eller händelser från det gångna året. För er som fortfarande inte riktigt förstår så kommer det nog klarna när ni ser mina bilder från det hela. Hur som helst, en mycket trevlig tradition som jag verkligen kan rekommendera er alla att besöka minst en gång i livet! 

När själva tåget i sig hade åkt sin tur -och returresa så begav vi oss in i festparken där vi lyssnade på Uffe Holmertz orkester och tog det sedvanliga fikat som - för min del - alltid består av en läsk, en bulle och en sockerkaka. Mycket trevligt, mycket gott! Efter detta uppträdde även cirkusartisten Elin König Andersson (känd från Talang 2010) på scenen och visade upp ett spektakulärt "slöjnummer" högt upp i luften. Det var minst sagt imponerande att se hur smidigt hon kunde utföra sina olika tricks. Själv hade jag med största sannolikhet slagit ihjäl mig!

Efter att barnen dansat runt midsommarstången ett bra tag och man köpt ett antal nitlotter begav vi oss hem igen där dagen avslutades med lite god mat samt en trevlig liten film; Virus i bataljonen. En svårslagen midsommar i mitt tycke. Hur firade Du?












Många fler bilder finnes här:
http://antep.se/fotovisa.php?id=190

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0