Dagens matcher.

Idag fortsätter VM med två kvartsfinaler.

Först ut är Holland-Brasilien, en match de flesta har gigantiska förhoppningar på beträffande "vacker" fotboll.Visst kan detta bli en enorm fotbollsfest men ju längre vi kommer i stora turneringar desto mindre blir chansen till briljant spel, resultaten blir så ofantligt viktiga helt enkelt. Här tror jag dock förutsättningarna kan infrias dock. Det är två lag som visserligen kan försvara men det gäller ju att avgöra för båda innan straffarna,för straffar mellan dessa gäng lär ge även oss neutrala åskådare nervsammanbrott då vi kan få se alla möjliga försök till "vackra" straffmål och då är det sällan säkert. Jag tror att trots att Holland verkligen inte behövt göra mer än vad de varit tvungna till såhär långt så vinner Brasilien detta. Brassarna känns mer stabila totalt sett, och bör vinna med vad ska vi säga, 2-1? Holland fortsätter därmed att vara det bästa landslag som aldrig vunnit ett vm.

Uruguay-Ghana.
Här tror jag Ghana tar hem det hela och därmed sätter ett nytt rekord för afrikanska lag i vm via att säkra en semifinalplats. Det kommer bli tufft och hårt och även om jag verkligen hoppas vi slipper se det så är risken för överdrivet fult spel överhängande här. Jag tror som sagt på att Ghana tar detta, dock återigen i förlängning och därmed segrar med 1-0.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0