Dagens matcher.

FINALEN!!!

Spanien-Holland.
Spanien kommer från VM med idel 1-0 segrar från åttondelen och framåt. Så att man lämnat in en tia på just 1-0 till Spanien är ju inget som förvånar någon. Blir det dock? Vad säger IK:s spåkula?
Jag tror nog att Spanien tar dettta,sedan om det blir med just 1-0 återstår ju att se, jag har ju 4-1 på oddset med. Varför tror jag på Spanien då?
Jag har en liten känsla av att Holland är mer nöjda med finalplatsen än vad Spanien är och att det gör att Holland kanske saknar den där tusendelsprocentsatsen som är helt avgörande i matcher av den här volymen.
Visst har Holland stundtals charmat oss i VM men vi som minns Holland back in the days tycker ju att det inte är Holländskt spel, fast å andra sidan har detta varit mer vägvinnande såhär långt.
Ikväll 20:30 riktas hela världens blickar mot Soccer City Stadium och denna match. 90 minuter ska avgöra vilka som blir världsmästare och eviga hjältar i hemlandet, 90 minuter ska avgöra vem som blir stor hjälte och vem som eventuellt blir syndabock.
Sådana här matcher som ALLA levande varelser pumpar upp till det största som någonsin setts i fotbollsväg blir extremt sällan just så bra. Vi minns ju alla VM-finalerna 90 och 94 t.ex. inga sprakande tillställställningar direkt.
Denna match har återigen förutsättningarna för att bli en fantastisk match sett till spelarmaterialet i de båda lagen men jag tror nog att det som vanligt blir hyfsat tillknäppt och något lag som vinner med uddamålet. Iom att jag redan innan vm hade Spanien längre än Holland står jag fast vid det och tror på Spansk 1-0 seger här.
En intressant knorr får vi dock då det blir Torres som kommer in från bänken och avgör.
Detta är en match mer än halva jordens befolkning kommer se live på sina tvapparater och det är en härlig känsla.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0