Bloggeri bloggeri

Hej kära dagbok, nu sitter jag här igen och skriver. För närvarande har jag inte riktigt bestämt mig för vad detta inlägg ska handla om, men vi kan börja med att beta av det som jag lägger mest fokus vid för tillfället. Klockan 19:00 imorgon kväll (onsdag) är det dags för Vita Hästen att at sig an Pantern från Malmö. På grund av ett avlidet batteri i bilen har jag missat inledningen av allettan, men ändå följt med varje match frenetiskt via internet och diverse bonniga radiobevakningar. Nu är dock batteriet åtgärdat så imorgon blir det en LIVE-match på plats med allt vad det innebär (bilder på bloggen). Hittills i allettan har Hästen vunnit sina två bortamatcher, men hemmamatcherna har det dock blivit förluster i, trots att man spelmässigt ska ha varit bättre än såväl Tingsryd som Mariestad. Imorgon när jag är plats får vi hoppas att vindarna vänder på hemmaplan, att Hästarna vinner och kan få några poäng  tillgodo ner till lagen under avancemangsstrecket!

För er som hatar idrott och tycker att det är ett odjupt kapitel i mänsklighetens relativt korta historia här på jorden så ska jag se till att avsluta dagens blogginlägg med någonting annat, något djupt...

Vad är egentligen meningen med livet? Går livet bara ut på att man ska födas, växa upp, föröka sig och sedermera lämna jordelivet? Enligt naturens lagar kanske så är fallet, men är det mänskliga planet? Jag har ställt mig denna fråga, och funderat kring livets mening, många gånger och nästan varje gång brukar jag komma fram till olika svar. Svaret på den oändliga frågan kanske helt enkelt är att det inte finns någon utstakad mening med livet. Meningen med livet är personlig, den blir vad man gör den till, vad man vill göra den till, och dessutom kan livets mening förändras med tiden, när saker i ens liv inträffar. Något jag dock tror att alla vill se som en del av meningen med livet är att vara en god medmänniska och hjälpa andra individer - såväl människor som djur - med det man kan hjälpa till med. Jag tror att alla människor som någonsin satt sin fot på jordens yta, inklusive mördare och andra grovt kriminella, känner eller har känt denna önskan djupt inom inom sig. Det är dock en helt annan fråga huruvida man klarar av att följa sitt hjärta, följa sin högst personliga mening med livet. Allt blir som bekant inte alltid som man vill. Men förhoppningsvis blir åtminstone ditt och mitt liv fulländat, formade såsom vi vill och fyllda av händelser och stunder som vi längtar efter och drömer om.

Tack för ikväll.
/Anti

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0