SUCCÉ I HOCKEYSÄNDNINGEN

SUCCÉ!!!!!!!!! Sverige har tagit GULD IGEN!!!!!! HURRA HURRA HURRA!!! Men inte i ishockey, inte än i alla fall. Nej, guldet kom istället i skidskytte och nyheten nådde mig direkt när den andra perioden i matchen mellan USA och Schweiz var avslutad. Björn Ferry... vad ska man säga? Rubrikkungen himself! Efter svenskdamernas förhållandevis svaga insatser hittills (man är ju van vid ständiga pallplatser) gav jag upp och tänkte "om inte ens damerna klara av det, då finns det inte en chans i världen att herrarna klarar det heller, de kommer skjuta bort sig som vanligt och jag kommer bli så jäkla irriterad framför TV:n och förmodligen börja tröstäta på mammas hemmabakade äppel-muffins".

Men ack så fel jag hade, och ack så glad jag är att jag hade fel. Otroligt roligt för Ferry, en skön kille som verkligen förtjänade en fin framgång som denna. Med tanke på alla andra skitresultat från idag (bortsett från de svenska herrarnas curlinglag som något överraskande slog Storbritannien) så känns det fantastiskt, otroligt skönt att Ferry räddade dagen. Nu har VI 2 guld på de senaste 2 dagarna. Imorgon kanske nästa kommer, hoppet står främst till Emil Jönsson och Anja Pärsson.

Gällande hockeyn är det förövrigt JÄVLIGT kul att den manliga hockeyturneringen är igång, och NU i skrivande stund gjorde Schweitz (svårstavade nation) sitt första mål mot USA. Visserligen 3-1 till USA än, men nu blir det lite nerv i alla fall. Synd att "röda korset-nationen" har missat så många fina lägen innan bara, då hade matchen varit ännu jämnare!

Sen måste jag avsluta inlägget med den sedvanliga SKANDALEN. SKANDALFUNKTIONÄRER I SKIDSKYTETT SOM INTE SLÄPPER IVÄG FOLK I RÄTT TID!! USCH! SKÄRPNING!

/ Anti (din favorit i höstmörkret)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0