SUCCÉ

SUCCÉ, SVENSK SUPERSUCCÈ... Men vi börjar med the bad news!

Dagens SKANDAL: Anja tog ingen medalj i dagens super g. Kanske egentligen inte är någon skandal med tanke på allt som har hänt hittills, men någonting måste jag ju klaga på, annars skulle ni förmodligen tro att jag - ANTI - inte mår bra, och det gör jag ju faktiskt.

Dagens SUCCÉ 1: Schweiz - Norge i ishockey! När det gäller vinteridrotter brukar jag OGILLA alla norrmän (därför att de alltid förstör medaljdrömmarna för alla svenskar), men det finns ett par undantag, och ett av dem är ishockey. Norge gjorde idag en FANTASTISK kämpainsats mot Sväjtserostarna, som i sin förra match lyckades roffa åt sig ett oavgjort resultat mot värdnationen Kanada. Dagens match mellan de båda lagen var oväntat bra. Otroligt bra. Schweiz föärsökte föra spelet och gjorde även ledningsmål gång på gång, men Norge kämpade som galna vildsvin och lyckades hela tiden kvittera ställningen målmässigt. Matchen slutade 4-4 på full tid och stor "matchjälte" i Norge blev Tore Vikingstad som gjorde hattrick och fick såväl publik som Niklas Wikegård att kasta ut sin keps på isen. Imponerande. I förlängningen lyckades dock Schweiz göra det avgörande målet och således gå segrande ur striden med 5-4, men ändock en mycket spännande och bra match!

Dagens SUCCÉ 2: De svenska skidåkarna i dagens 3-mil, eller vad den nu hette. Marcus Hellner tog guld och Johan Olsson tog brons. Ruskigt imponerande, och ruskigt roligt att se hur glada alla var efteråt. När man ser Per Elofsson storgråta mitt i TV:n så vet man att det som inträffat är RIKTIGT, RIKTIGT STORT! Det enda som var lite småtrist var att inte Olsson blev den svensk som fick ta guldet efter att ha ledat loppet så pass länge, men alla verkade vara nöjda ändå, så då är jag också det (nöjd alltså). GRATTIS!

/Anti

Kommentarer
Postat av: IK-DV

Dubbel jaktstart är den korrekta termen Anti

2010-02-21 @ 13:36:40
URL: http://ironinsforkampar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0