OS-dag 5.

Jag vill först slå mig för bröstet och citera mig själv från igår:

"Det är skidskytte idag med, jaktstarterna efter den miserabla inledningen i söndags, Visst har fröken Jonsson hämtat upp värre lägen än det här men idag tror jag det är Björn Ferrys dag och det kommer vi njuta av"

Damerna gick inte så bra,det berodde givetvis till stor del på den stora skandalen som mina bevakningskollegor redan skrivit spaltcentimeter om så det lämnar jag.

Björn Ferry däremot, vilken hjälte, mannen utan nerver. Otroligt skönt med ytterligare ett guld och vem vet det kan rentav bli ett nytt Turinos rent guldmedaljsmässigt. Jag står fast vid min åsikt att ett guld är bättre än tre brons, ty allt handlar om att vinna på den här nivån.

Igår inleddes curlingturneringarna med och jag är sedan Nagano 98 curlingfreak under OS och först gör herrarna en magnifik insats mot Skottland (även om de heter Storbrittanien i OS) och tar en tung seger, damerna vinner även dom i en gastkramande match som man sällan sett maken till. Det är långt kvar, men det är otroligt viktigt att inleda bra i en sådan här turnering och det lyckades både herrarna och damerna med. Damerna är ju självklart en favorit via att man är regerande mästare medan herrarna, trots sitt em-guld, är en outsider. Naturligtvis undrar alla vad som hände med skottarnas skiper när han gjorde misstag man verkligen inte är van att se honom göra.

Jag såg även USA-Schweiz i ishockeyn, men det lämnar jag mer åt vår utnämnde hockeyexpert Anti. Anti kommer förövrigt blogga om varje herrmatch i hockey! Kanske inte med 4 a4 ark per match men ändå!
Kanada-Norge förtjänar dock en kommentar även från mig, att hålla ut i en period som Norge gjorde är sanslöst starkt ändå.
Ryssarna vann enkelt.

Snowboardcross för damer gick igår med och det är ju det som, ihop med konståkningen, AH ska blogga om då det är hans expertområden men jag tycker det var mycket stök i de tävlingarna ändå. Dock som sagt, mer om det från AHs/Bubas tangentbord!

Idag är det så otroligt mycket att titta på att man inte riktigt vet när man ska hinna laga käk eller låta det man ätit lämna kroppen...

Curling för både herrar och damer, Sprint för herrar och damer, Störtlopp för damer, skridsko för herrar 1000m,hockey herrar Finland-Vitryssland (Sveriges grupp) Sverige-Tyskland samt Tjeckien-Slovakien (andra gruppen), hockey damer Sverige-Kanada. Det är dessutom så att jag ska klippa mig (vilket kommer föranleda skämt från buba om att "klippa sej" vilket bara göteborgare fattar...). Det kommer gå i ett från 18-08:30 och det ska man se.

Förövrigt funderar vi på att en natt liveblogga från våra OS-nätter. Kan bli något det för er kära läsare att se fram emot.....

ANTAL GULD:

Norge 0
Sverige 2

/FH

Kommentarer
Postat av: Syverjennifer

Really great site man!!

2011-07-01 @ 10:35:06
URL: http://syverjennifer.blogimagine.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0