Dags igen...

Imorn är det åter dags för melodifestivalen, den tredje deltävlingen i årets cirkus. EFter två veckor med högst medelmåttiga bidrag hoppas jag nu på att standarden höjs ett par snäpp, men tyvärr verkar inte mycket tala för det när man ser till vilka artister som ställer upp.

Alcazar - Headlines
Så var det dags igen för Alkisar.. ehrm.. Alcazar. Som vanligt ställer de upp med en ganska fartfylld disco/partylåt, men det är absolut ingenting utöver det vanliga. Som grupp är de dock väldit kända här i Sverige och ganska duktiga på scen, så de blir nog farliga i den här deltävlingen.
Betyg: 3 bananer av 5 möjliga, där 1 är sämst och 5 är bäst

Johannes Bah Kuhnke - Tonight
En ny bekantskap för mig. Verkar vara ganska duktig, men ställer upp med en riktigt seg och tråkig låt. Går den vidare blir jag förvånad.
Betyg: 1 banan

Elin Lanto - Doctor Doctor
Efter Amy Diamond är som bekant Elin Lanto andra halvans största favorit i melodifestivalen. Hon ser faktiskt ganska bra ut, men låten hon ställer upp med håller långt ifrån samma klass som utseendet. Ganska fartfull låt, men den är inte tillräckligt bra.
Betyg: 2 bananer

Erik Linder - Hur kan jag tro på kärlek
Kvällens första bidrag som framförs på svenska, självklart gör det att jag delar ut lite extra bonus. En relativt okej låt, men tyvärr inte heller tillräckligt bra för att slå igenom. Den känns som en gammal Volvo som inte vill komma loss ur en snödriva.
Betyg: 2 bananer

Getty Domein - Yeba
Standarden i melodifestivaklen har verkligen sjunkit i år. I varje deltävling är det med MINST ett värdelöst bidrag, och detat är dagens klart sämsta. URUSELT! Allvarligt talat, jag kan köpa att folk sjunger på svenska och engelska, men arabiska eller vad han nu sjunger på!?!??!?! Nej tack.
Betyg: 0 bananer och en p-bot

Timoteij - Kom
Timoteij låter ungefär som Sarek, men med arabiskt sound istället för ett svenskt folkmusiksound. De sjunger hursomhelst på svenska och ställer upp med en helt okej låt som håller lagom högt tempo. Hör utan tvekan till ett av de bättre bidragen i den här deltävlingen!
Betyg: 3 starka bananer

Darin - You're Out Of My Life
Ute ut mitt liv, ja det trodde jag att Darin var ett tag, men så kom han tillbaka. Jag vet inte vart han har hållit hus under sitt "uppehåll", men nu verkar han faktiskt ha mognat betydligt sedan idoltiden. En helt okej låt som utan tvekan kan gå till final. Ingen låt man kommer minnas om 20 år, men ändock en helt okej låt.
Betyg: 3 starka bananer

Crucified Barbara - Heaven Or Hell
Otäckt hårt band med en otäckt hård rocklåt. Okej bidrag, hör till de bättre ikväll, men är inget som kommer ha en chans i en final.
Betyg: 3 bananer

Min rangordning inför kvällen:
1. Darin - You're Out Of My Life
2. Timoteij - Kom
3. Alcazar - Headlines
4. Crucified Barbara - Heaven Or Hell
5. Erik Linder - Hur kan jag tro på kärlek
6. Elin Lanto - Doctor Doctor
7. Johannes Bah Kuhnke - Tonight
8. Getty Domein - Yeba

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0