Antis julkalender - Del 21 av 24

Bang överlämnade ett nytt svartfärgat kuvert till Humle och Dumle för att sedan försvinna lika spåröst som den kände magikerillusionisten Joe Labradoro. Humle tryckte ner kuvertet i sina skidbyxor och sedan började de långsamt pressa iskuben, med "Nollan" Nollander inuti, mot deras varma klubblokal. När de äntligen hade kommit fram märkte de att dörren till stället inte var låst. Humle och Dumle blev oroliga att de hade glömt låsa dörren i samband med att de for iväg, men efter en stund hörde de en välbekant röst där inifrån som fick dem att slappna av.

 

Humle och Dumle öppnade dörren och knuffade in isblocket. Där inne stod Willy Östros och pratade i telefon. Han avslutade snabbt samtalet och sa "tjena grabbar, kul att se er igen. Mina fruar tyckte inte om min player-attityd så de dumpade mig... så nu står jag  här igen. Vad har hänt med er förresten? Ni är klädda som bulgariska skidlöpare och har fryst in "Nollan" i ett stort isblock". Dumle svarade "det är en lång historia", och medan de sedan förtäljde allt som hade hänt fick "Nollan" långsamt tina upp framför ett element.

 

När "Nollan" äntligen hade tinat upp var det första han sa "MAT, JAG ÄR HUNGRIG!". Humle föreslog att de kunde dra ut och köpa sig en varsin pizza, men Willy sa bestämt nej och plockade upp sin telefon igen. Han ringde upp någon, sa "vi kör på fem istället", och la sedan på igen. Bara ett fåtal minuter senare kom en stor limousin förbi och parkerade mitt utanför klubblokalen. Ut från bilen klev Måns Sahlin. "Tjena grabbar", sa han och fortsatte "jag antar att ni har hört vad som har hänt via Willy... Jag vann en biljon kronor i vem vill bli biljonär, så nu kan man glassa sig genom resten av livet. Jag tog med mig några pizzor på vägen hit, så nu tycker jag att vi hugger in innan de blir kalla!".


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0