Sista speedwayen för i år

Under förra helgen (9-10 okt) var jag - ANTI - på min sista speedwaytävling för året. På fredagen kördes till att börja med Vargarna Riders Championship på Kråkvilan här i Peking, en tävling som ex-vargen Eric Andersson vann före Josh Grajczonek (en Australiensare som jag tror körde sin första tävling på svensk mark) och André Hertzberg. För att vara en tävling med många unga förare på Sveriges svåraste bana var jag förvånad att det inte blev speciellt många krascher. Och tur var det, för på kvällen blev det riktigt kallt, så det var skönt att komma hem i värmen efteråt och se på Idol.

Dagen därpå bar det iväg till Kumla där jag jag bevittnade årets upplaga av Jensen Cup, en likvärdig tävling med den nyss nämnda tävlingen på Kråkvilan. På startlistan fanns även här en del intressanta namn, bland annat Lars Kristian Fuglerud och Lars Daniel Gunnestad från Norge. Den sistnämnde är förövrigt son till den gamle indianlegendaren Lars Gunnestad som körde i klubben i väldigt många år och tillhörde världseliten på 90-talet. Sett till Gunnestad junior såg han ut att inleda tävlingen på bästa sätt, dvs med en heatseger, men efter att ha fått maskinstrul på sista varvet tappade han samtliga förare framför sig. I heatet därpå var återigen den unge normannen bra med, men tyvärr satsade han för hårt och gick omkull. Samma sak hände även i hans efterföljande heat! Efter pausen lyckades Gunnestad jr bättre och lyckades i alla fall bärga 4 poäng från tävlingen. Vann gjorde dock Niklas Eriksson före Jeremia Thelaus och Alexander Claesson.  

På grund av min tidigare bildskärms tragiska bortgång i förra veckan har bilderna från Jensen Cup dröjt, men nu kommer de, ÄNTLIGEN!




KLICKA HÄR FÖR ATT SE ALLA BILDER!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0