kalle anka-rubrik

när alla andra sover ligger anti och läser böcker. ja kanske inte just nu, för nu bloggar jag ju, och lyssnar samtidigt på musik ur mitt minst sagt udda arkiv. men annars stämmer det säkert, åtminstone delvis... vad det hela fallerar på är att vissa - jag vill inte nämna några namn - även sover när jag inte läser böcker. avslutningsvis vill jag passa på att säga att man inte ska tänka allt för mycket på det förflutna, man kommer på så mycket saker/personer som man saknar då. det är helt ekelt bättre att leva i nuet, fast i och för sig får man ju inte heller glömma bort det förflutna. igår (fredag) fick jag förresten deve och paddan att se en svartvit västernfilm från 50-talet, high noon. det tror jag de mådde bra av, i vanliga fall ser vi ju bara en massa konstiga knarkar-action-filmer. vi käkade pizza också, och efter det fick deve ett våldsamt skrattanfall som varade i minst 10 minuter utan avbrott. det tyckte paddan var lite jobbigt, men vad som var ännu jobbigare för paddans del var när en turk flög ut genom en dörr till ett hyreshus vid trottoaren och fullkomligt crosscheckade paddan. men nu orkar jag inte skriva mer,  nu ska jag läsa böcker!

Kommentarer
Postat av: Ida

Min Emilie med städmani sa att det var för mkt sköljmedel det berodde på, att handdukarna blev så kladdiga. Men det låter konstigt ty jag använde bara en enda droppe.

Men tack ändå för avskedandet, för jag vill inte vara hushållerska! ;)



"...men vad som var ännu jobbigare för paddans del var när en turk flög ut genom en dörr till ett hyreshus vid trottoaren och fullkomligt crosscheckade paddan..."

Hm???

2009-10-10 @ 10:43:07
URL: http://daaarlingen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0