Tio "vill se" sporthändelser.

Japp, IK har totalt snott idén från Sportbladet, fullständigt brutalt har vi kopierat idén och gjort den till vår egen. Naturligtvis är det så. Dock erkänner vi det till skillnad från de flesta andra i medievärlden (IK i medievärlden, det ni) så här kör vi.

FH listar nedan de tio, utan inbördes ordning, idrottsevenemang han vill se innan han dör.

*VM-FInal, fotboll.

Kommentar: Det enskilt största idrottsevenemanget världen över. Det är den överlägset största sportens största final och allt vad det innebär. Dessutom i den sport jag själv föredrar mest av allt. Helt enkelt en "måste ses".

*Superbowl.
Kommentar: Det enskilt största idrottsevenemanget i staterna. Jag kan väl inte säga att jag är överdrivet intresserad av själva sporten men detta är så ofantligt mycket mer än bara en match (vilket ju alla tio på denna listan är) och det känns som att det vore fenomenalt roligt att få uppleva den amerikanska supporterkulturen en gång med.
Dessutom är detta en show och själva matchen är en del av det hela.

*OS-Final i Ishockey.
Kommentar:Ishockeyns största match. Det räcker nästan som motivering. OS-final i ishockey är något att ha, till skillnad från vm-finalen i samma idrott som inte kan klassas som vm-final då inte de bästa är med. OS-Final avgör vilket som är världens bästa hockeylandslag helt enkelt och det är en enorm match.

*F-1 Monza.
Kommentar: Klassiskt F-1 Lopp. F1 är förvisso en sport de flesta av oss växer ifrån när vi passerat tio år, men de som inte gör det skapar ju festlig, om än väl bratig, stämning och att då åka till Monza känns givet. Klassiskt lopp som kört i snart 60år.

*Fullsatt Maracana
Kommentar: Maracana är en av de mest legendariska fotbollsarenorna i världen. Det var 210 000 personer här och såg vm-finalen 1950 (även om den officiella siffran var 199954) men idag tar arenan "bara" 103045personer.
Dock en så klassisk arena och är så monumental att den absolut måste besökas. Personligen skulle jag välja derbyt mellan Vasco Da Gama och Flamengo om det är slutsålt. En enorm upplevelse kort och gott och något alla fotbollsintresserade någon gång drömmer om att få uppleva.

*Speedway vm-deltävling Millenium Stadium.
Kommentar: Okej, speedwayintresset är dramatiskt på väg ner hos mig men detta vore onekligen en tävling att uppleva live. Den största arenan i gp-serien och med ett sjuhelvetes tryck om publiken är på det humöret.

*Sjunde avgörande Stanley Cup final, Ishockey.
Kommentar: På klubblagsnivå blir det inte större än så i hockey. Sjunde, sista nervdallrande finalen... Det räcker som motivering faktiskt.

*Champions League final, Fotboll.
Kommentar: Fotbollens största match på klubblagsnivå är en ENORM happening och det absolut största du som supporter kan få uppleva ditt lag i. Att få vara på plats på en av dessa finaler någon gång är en dröm och skulle då favoritlaget Arsenal spela (att blåvitt gör det känns väääääldigt avlägset) vore det ännu mäktigare,speciellt om de vann, men bara att få se en final skulle vara belöning nog för ett långt supporterskap.

*Barcelona-Real Madrid, fotboll.
Kommentar: Kampen om Spanien. Camp Nou kokar, det är en enorm match och jag vill uppleva detta just i Barcelona och inte i Madrid, det känns som att allt blir betydligt mäktigare just i Barcelona helt enkelt...

*Celtic-Rangers, fotboll
Kommentar. Ojojojoj vad denna matchen är stor. Det är katoliker mot protestanter, det är kampen om makten i Glasgow och Skottland, det är europas antagligen bästa stämning, det är känslor så det förslår. Det är fotbollsfanatism när den är som bäst....

Det var min, fhs, lista. Vem vet, kanske några andra ur IK-gänget gör en liknande?


Kommentarer
Postat av: Ida

T.o.m JAG skulle vilja se VM-finalen i fotboll.. Även OS-final i hockey skulle vara ganska lockande. Annars är jag ganska så jävla ointresserad när det går på tv. Utom när Sverige är med i hockeyfinalen då..



Aha okej, men du är ändå inte karln jag pratar om. Hade det varit det så hade jag skrivit Karln med stort K.

Det är väl så att om en tjej tar på sig en killes underkläder så kan det vara ganska gulligt, men tar killen på sig tjejens underkläder så blir det på nåt vis... perverst.

Jag borde snarare ta över dina mjölkvanor. Här sitter jag och dricker mitt andra glas för dagen och magvärken tilltar.. men det är ju så gott så jag kan inte låta bli! Dessutom är jag törstig och vatten är tråkigt..

Kan inte mjölk räknas som nödproviant?



Okej är det inte samma sak att sitta vid datorn då..? Själv blir jag helkonstig efter en dag med bara TV och dator. Inte bra, inte bra. Men hur går det då på FIFA-dagarna?



Jaa när man var 18 höll man inte koll på dem som bjöd en på drinkar.. Man var typexemplet på stroppig tjej som log och sa tack och sen gick därifrån. Skulle jag aldrig göra idag. Oftast tackar jag nej när nån vill bjuda, jag tycker bara det är jobbigt. Känns som att man är skyldig nånting sen.



Ja men vad skönt! Då behöver jag inte ens ansöka om ledighet i sommar då..?



2009-05-24 @ 12:39:33
URL: http://daaarlingen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0