ljuva barndom?


Och sedan finns det de som undrar varför vi är som vi är....


Ja, IK åt sånt här innan vi började inse att det var kommersiell skit (Fast jävligt goda var de)


IK-Red, från vänster: Anti,Andra Halvan, Paddan,Deve, Första Halvan och Glenn.


Freds var godast...


Nisse och Klara, det var sådana här tjeckiska dockor som fick oss barn i slutet av 80-talet att bli vettskrämda.


Visst fan tittade vi...


Vi är ungefär lika snabba...


Den minns vi alla, förutom andra halvan, tv3s första logga :)


ja, barn när halvorna var barn kunde man HYRA tv-spel och det var det enda man kunde som var någorlunda ekonomiskt försvarsbart...Observera även tvn.


Detta hade första halvan!!! Det enda riktiga gameboyet som funnits!!


Kan meddela att detta idag är rätt tjötigt efter 15rundor med syskonbarn...


SÅ SKA DET SE UT!! Riktig kamera!


Denna hade första halvan!!


Att man inte slog ihjäl sig är en gåta, men barn och fyllon slår sig aldrig sägs det...


3d glasögon!!


Vi minns alla cocacolas turneringar runt om i landet. Snacka om reklamkupp!


En telefon, jodå när halvorna var små fanns telefoner i alla dess former och ansågs skitcoola.


HATA MAX! HATA MCDONALDS!! HATA BURGER KING! HATA SIBYLLA! HATA FRASSES!! CLOCK SKA DET VA!!!


Det var genom sådant här man lärde sig om kroppen.

Kommentarer
Postat av: Ida

Haha ååååh vad härligt med nostalgi!! Asbra med ukelelekurs ju, det har jag alltid velat lära mig.... synd jag missade den :P

Disneychokladen missade jag dock INTE, och tur är väl det för god var den! Påminner mig om de här färdiga godispåsarna man fick av mamma och pappa varje lördag, kunde vara med Kalle Anka, smurfarna, Tom & Jerry osv... finns de kvar..??



Haha de där Nisse och Klara ser ju verkligen läskiga ut... men har nåt vagt minne av att jag såg det programmet och tyckte det var ganska bra..? Om jag inte blandar ihop det med nåt annat. Däremot var jag livrädd för Skrotnisse, och det är jag än idag....

Sen tror jag att jag tyckte om Wilma-glassen bäst, om det var den som hade kolaöverdrag..?



Ja bilden är ju tagen för fem (5!!!) år sedan, så är kanske inte så konstigt att jag ser liten ut... om det nu var åldersmässigt du menade..??



Hm jag minns inte hur mkt våran dator vägde, jag försökte nämligen aldrig lyfta den.... Men det kom iaf tillhörande spel till den som var jätteroliga, men som tyvärr inte funkar på nya datorer! Lite konstigt tycker jag.. är ju annat om det är tvärtom; att nytt spel inte funkar på en gammal dator.











2009-05-09 @ 13:10:50
URL: http://daaarlingen.blogg.se/
Postat av: Andra Halvan

Fullständigt briljant inlägg! 3D-briller och piratlego, fullständigt enastående.

2009-05-09 @ 13:43:30
Postat av: Daniel och Lena

2009-05-10 @ 21:20:53
Postat av: Daniel

För det första: Ta bort frågetecknet!

Det är bara ljuv nostalgi! Det blev gåshud överallt!

2009-05-10 @ 21:22:49
URL: http://censurerat.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0