Metallica fick nästan Globen att rulla

På min biljett står det med stora bokstäver "METALLICA" och jag parkerar i ett villaområde, ett stenkast från Globen. Alla vi fyra Metallica-galna killar börjar traska mot Globen och vi känner vibbarna från arenan. Vi tar tunnelbanan och åker in till city där vi strövar omkring och väntar på att klockan ska bli Metallica-dags. När klockan börjar närma sig 18 så åker vill tillbaka till Globen, där vi stannar på en pub för att ladda upp med en öl. Det blev mellanöl för mig eftersom jag även skulle köra hem. Sedan började vi röra oss till den långa kön, men det gick ändå rätt så fort att komma in.
Förbanden struntar jag i att skriva om eftersom... jag ni vet säkert varför.
Här nedan för kommer alla låtars betyg:

1. That was just your life - Jag hade mer bekymmer med att försöka att inte får armbågar i ansiktet och knän i skrevet när folk, som galna, tryckte på bakifrån för att komma längst fram. Under hela låten såg jag inte mycket av bandet. Men lite såg man och hörde gjorde man definitiv. 3 gitarrer för denna.

2. The end of the line - Gitarrerna saknar fortfarande lite kräm, dock inte trummorna. Publiken börjar lugna ner sig lite nu och för första gången kunde jag se bandet. 3 gitarrer

3. Harvester of sorrow - Nu jävlar blir det kräm i förstärkarna. Efter dom två godkända låtarna så vaknade plötsligt gubbarna till och levererade riktig jävla bra heavy metal. 5 gitarrer

4. No remorse - No regret. Jag är verkligen nöjd över att denna höjdpunkt från "Kill'em all" kom med på låtlistan. 5 gitarrer

5. One - Jag är helt lyrisk under hela denna låt. Publiken överröstar nästan Hetfield i refrängen. 5 gitarrer

6. Broken, beat and scarred - En helt okej låt från nya skivan. (Death Magnetic). Hetfield går till den sidan av scenen där jag (och ett antal andra) befinner mej. Kamror sträcks upp i luften och han posar och ler. 3 gitarrer

7. Cyanide - En okej låt från skivan som får extra tryck live. 4 gitarrer

8. Sad but true - Känns som ett antal slag i magen och sedan en upper cut. Klassisk Metallica-låt på klassiskt Metallica-manér. 5 gitarrer

9. Turn the page - Kvällens första cover från coveralbumet "Garage inc". Ett vackert intro och ett kraftfullt mellan- och slutparti. 4 gitarrer

10. All nightmare long - En stark låt på skivan blir ännu starkare live. 5 gitarrer

11. The day that never comes - Kanske "Deth Magnetic"s starkate låt. Fin fin låt. 4 gitarrer

12. Master of puppets - Ett mästerverk på skivan, ett mästerverk live. Den dagen Metallica misslyckas med denna låt... jag vågar inte ens tänka tanken. 5 gitarrer (såklart)

13. Fight fire with fire - hela Globen börjar nästan rulla iväg. Utöver låten så värms publiken upp av stora eldmoln som kommer upp från scen. Precis som i One. Helt magnifikt. 5 gitarrer

14. Nothing else matters - Kirk Hammet kommer fram och sätter sig på scenkanten och spelar. Den nedsläckta Globen tänds upp av tändare som vajar fram och tillbaka. Allsång som vanligt. Gåshud som alltid. 5 gitarrer

15. Enter sandman - Rent av briljant.  4 gitarrer (nu har jag satt femmor på väldigt många låtar i rad så det ser bra ut med en fyra, även fast låten förtjänar en femma)

Extranummer

16. Helpless -
Hela låten vill jag har mer, mer, mer. 4 gitarrer

17. Jump in the fire - Nja, Metallica kan bättre. Men det här är förståligt. Man kan inte alltid ligga på topp. 3 gitarrer

18. Seek and destroy - SEARCHING, SEEK AND DESTROY!!! Publiken skriker ut sin sista energi under denna fantastiska metalklassisker. Svarta babollar faller ner från taket som publiken leker med. En riktig metalfest. 5 gitarrer.

Kommentarer
Postat av: gargamel

http://nyheter24.se/noje/kandisar/151932-metallica-festade-pa-stureplan



de gillar tydligen TOTO. helt sjukt. men roligt.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0