Stark inledning av Sverige + lite annat odjupt dravel

Sverige körde över Vitryssland med 5-1 i U21-EM och med tanke på ett mål av Toivonen som blev felaktigt bortdömt och en del andra bra chanser så var det dessutom i underkant. Jag undrar hur långt Gustav Svenssons skott vid sista målet hade kunnat komma om inget vart ivägen, jävlar vad det small till. Vitrysslands mål var nästan i samma klass men min favorit var nog ändå Bergs 3-1 på volley perfekt vid stolproten. U21 känns faktiskt klart hetare än vuxenlandslaget.

Missade tyvärr Italien-Serbien då sopcasten inte ville gå igång. Så den får nån annan blogga om. 

Det var fotbollen det. Idag när jag var inne på tv4s tablå så konstaterade jag att det inte bara är blogg.se som ger en jaha-upplevelser av vad folk dravlar på bloggar. "De är sexigaste vegetarianerna. Heroes-stjärnan och American Idol-deltagaren är heta köttmotståndare" var en rubrik. När ska bloggar som kommer med nåt lyftas fram av mainstream-media? Aldrig antagligen. Ok jag erkänner att IK innehåller mycket odjupt strunt med men ändå. Men varför bryr sig folk om vad pseudokändisar käkar? Det finns på tok för många kändisar som bara gör samma sak och försvinner om en månad. Folk är plötsligt stjärnor för att de vart med i nåt som man inte ens hört talas om. Men å andra sidan, låt folk vara ytliga och flyta med strömmen utan egna tankar så kan vi som uppskattar sånt som förtjänar det göra det ifred. Svamlar jag? Jo antagligen. Låter jag överlägsen och nedvärderande? Som fan! Men jag är på det humöret ikväll. Det friskar upp och är stärkande för självförtroendet. Ni borde testa ibland. Men det gäller att vara medveten om vad man gör så man inte tappar kontrollen. 

Nåja nu ska vara snäll. Det är trots allt på att vara snäll jag kommit så långt här i livet. Hur långt det är får andra avgöra. 
Inte särskilt kanske eftersom jag inte är en stekare, som njuter av klockrent veder och ostron liksom. Men så kan det bli. 

För övrigt anser jag att GLENN borde börja blogga här! Glenn är jävligt djup det vet alla. 

Tror jag tar och avslutar med en låt apropå vegetarianerna som nämndes ovan. Varken jag eller FH visste vad Heroes som någon var stjärna i var för nåt, förutom då en låt av Motörhead. Men ingen av oss trodde Lemmy utsetts till årets hetaste vegan.


Gonatt gott folk!

Kommentarer
Postat av: emma

Nej då, inte är du trög .. mera jag som tänkte fel. Igår var ju dagen till ära, inte i förrgår! Men härligt med vinst i inledningen! Behövdes :)

2009-06-17 @ 08:06:03
URL: http://litenemma.blogg.se/
Postat av: Ida

Hur full var du på studentfesten då? ;)

Jaa men säger man till nån att den är dum i huvudet så förtjänar den ju det. För då handlar det ju om att den personen är elak eller är taskig mot en.. (typ...). Men att man är ful kan man ju inte göra nåt åt, så DET är taskigt att säga.



Nu har jag varit på msn hela kvällen och du är inte där, så DU är tråkmånsen...

Mött en levande transformersfigur...??

Nä usch jag har verkligen inget intressant att skriva nu känner jag...





2009-06-17 @ 22:26:04
URL: http://daaarlingen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0