Resan

Så har man då på Idas begäran suttit och räknat ut det sista för RESAN! Den är nu startklar och kommer starta vilken dag som helst.
Vi är ju nio pers som reser, vissa mer eller mindre frivilligt.


Detta är ju som bekant vårt briljanta fordon. Det är i denna eminenta minibuss vi ska resa europa runt.

Anti,Deve, Paddan tar med sig magikern från Kommando Peking.
Halvorna tar med sig Glenn från Götet.
Våra fans Ida och Annelie är också berättigade plats på resan.

Dagen har ägnats åt massa slutgiltliga matteövningar för att få fram vad som gäller för resan.
Dessa har gjort att följande fakta kan presenteras.

Resans längd: 1162995,6km eller om man så vill 116 299,6 MIL.

Reskostnad totalt för nie personer: 3 656 950 kronor.

Restid: 852.25 dygn, där den totala tiden i bussen, på färjor etc, dvs restiden är 602,25dygn.

Vi kommer passera så gott som alla europas länder samt några svängar i nordafrika enligt resplanen.
Reskostnaden löses genom sponsorer som även köpt oss bussen.
Ni kommer kunna följa resan här på IK i denna kategori.

Resan startar hos superfanet Annelie uppe i Gällivare imorgon dit övriga resenärer tagit sig (de resorna räknas inte in i reslängden) för att sedan åka lite av avfärdsfest genom landet, via Kramfors, Norrköping, Göteborg innan färden styrs ut i europa.

Utfärd 1 aug 2009
Hemkomst 2 dec 2011

VÄL MÖTT!!!!

Kommentarer
Postat av: BorisBorissa

Men vad roligt. Kul att man blev medbjuden, NOT. Bitter? skulle jag vara bitter. Nej då. Jag förstår mycket väl att man måste komma från Gävle eller Kramfors för att få plats i bussen. Men åk ni bara, jag kan vara kvar här och stå ut med den svenska sensommaren som mer och mer börjar likna höst. Tro inte att jag kommer att följa er resa via den här bloggen, i så fall läser jag på Idas. Hoppas ni får en trevlig resa, NOT. Det gör ändå inget att ni åker, jag ska åka på en egen bussresa. Den ska också gå till många kända platser tex. Ullared, Borås djurpark och Ramberget.

Uvh (utan vänliga hälsningar), Boris.

2009-07-31 @ 19:48:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0