Gothia cup

Började idag. Själv kände jag mig antikrundemässig och begav mig till Slottsskogsvallen. En gammal fin och klassisk arena med mycket patina. Där var vädret synnerligen växlande och jag såg mest tyska lag. Några svenska och ett danskt, de var ganska kassa. Åkte dessutom förbi den nya borgen, varken inget vackert bygge. Den gamla var väl kanske ingen skönhet heller men ändå. 

Svårt att göra nån sammanfattning av det jag såg idag, men tyvärr bara en riktigt jämn match. Blir ju roligare då. Ett gäng tyskar kvitterade i slutet mot några svennar. Sen fick man se Sollentuna United och dessutom höra deras taktiksnack. Tränaren beskrev det tänkta spelsystemet 4-2-3-1 på ett sånt sätt att det verkade som ingen av spelarna verkade ha hört talas som det innan. Införa nytt spelsystem till gothiapremiären känns la sådär. Dessutom försökte han peppa dem med nåt i stil med "nu får vi visa vilja och vinna grabbar annars kan vi lika gärna gå på liseberg resten av veckan"

De fick stryk med 3-0... mot några italienare eller nåt vars tränare tyckte om att slå ut med armarna. 

Ett av de tyska lagen går under namnet VfB Nordmark Flensburg e.V. 1 och fick stryk med 12-0 mot IK Gauthiod, jävla namn det med...

Men här kommer en låt som passar det tyska laget. 

Ja jag vet att den har vart med förut. En annan sak som slog mig idag är hur mycket grönska det ändå finns i den här stan. Har inte med fotbollen att göra visserligen men ändå. Får se vad det blir imorgon. Lär väl bli några goa matcher då med. 

För övrigt kan man konstatera att Polen vann och gick direkt till final i speedwayens lag-VM. Sverige, Danmark, Australien och Storbritannien i den ordningen i torsdagens race off alltså. Gissar att Australien vinner och Sverige och Danmark får slåss om den andra finalplatsen. Britterna ska inte ha en chans och sen beror ju mycket på skadeläget i Danmark med. Nä nu får det bli till att sova. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0