BB King

I fredags var Andra Halvan i trädgårdsföreningen och såg BB King.
En perfekt sommarkväll i grönskan och en gamling som defenitivt kan ännu! Dessutom hade en samling mycket kompetenta medmusikanter som skapade ett riktigt bra driv och tyngd kvällen igenom.

Det enda som kunde bli lite småsegt var de något långa mellansnacken. Men med tanke på att King är 83 år och ganska rund så kan man förstå att han tar lite pauser och sitter och snackar en stund mellan låtarna. Bättre att vila lite och verkligen kunna ge allt när han spelar istället för att bli trött och lira lite halvhjärtat. Och han gav verkligen järnet. Rösten har fortfarande en oerhörd pondus och spela gitarren kan han med.

BB King har alltid varit en artist jag uppskattat men ändå aldrig en av mina verkliga favoriter inom bluesen. Men då han är en av de största genom tiderna så ville man ändå se honom live. Jag tycker faktiskt att det var riktigt bra. Uppskattade honom mer live än på skiva eller TV som är de medier jag upplevt honom genom innan.

Totalt blir det 4 gummibjörnar av 5 möjliga.

Ett smakprov från en annan spelning:


Kommentarer
Postat av: Annelie T

Åhå, den låten sjöng jag minsann på en lunchkonsert för inte så längesen ;)

2009-07-07 @ 20:06:51
URL: http://anneliten.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0