Allsvenskan 2009-The blåvitt way!

Så har då spelprogrammet kommit för allsvenskan 2009. Eftersom jag rätt mycket skiter i ordningen på de andra lagens matcher (nej, jag bryr mig inte att fc gothia a och b möts i första matchen på nya arenan heller så slipper ni fråga det, vill de ge bort en senare publikmatch som första match så varsågoda, dessutom är det ju fc gothia b som gett bort en senare publikmatch som hemmalag... idiotiskt tänkt på alla vis).

Nedan tas det därför en titt på de olika matcherna som blåvttt fått, jag är fullt medveten om att de lär flytta rätt många men men...

5 april Helsingborg IF (borta) Sön.
Jo,tjenare först hade vi HÅEF borta i sista matchen för säsongen och nu ska vi möta dom borta i premiären en söndag. Detta är en given bortaresa och ALLA ska dit. Det är alltså återigen dags att få förklara för polisen att man inte har för avsikt att slå ihjäl folk när man frågar vart toaletten ligger eller nåt sånt. Det är alltså återigen dags att bli påkörd av en slaktbuss, det är återigen dags att ropa "HAGAMANNEN" åt Daniel Andersson i Håef målet. BE THERE!!!!!!!!

12 April Djurgårdens IF (hemma) Sön.
Påskdagen och DIF hemma, jo tjenare.... ledigt två dar innan och ledigt dagen efter. Det är som uppgjort för träningsläger för farbror polisen. Denna lär flyttas till ett mer passande datum. Detta är ju dessutom vår första match på den nya arenan så det lär bli fullsmockat!! briljant första hemmamatch dock. ALLA ska dit!!!

16 April BK Häcken (borta) tors.
JAAAAAAAAAA En torsdagskväll på rambergsvallen (eller blir det månne Ullevi om röva ska bygga om Rambergsvallen?). Det är ungefär lika upphetsande som att se vattenfärg torka eller att stå och titta på när varje streck längs en ny motorväg målas på, men det är ändå derby och det gäller givetvis OBLIGATORISK NÄRVARO för alla göteborgare med sans och balans i sinnet.

19 April Örgryte IS (hemma) Sön
The return of Walle!!!!!!! Han ska inte mötas av burop utan av applåder. Det riktiga derbyt (ser vi på det historiskt och under 2000-talet är det ju de derbyn som oftast dragits mest folk och varit hetast) och vårt hemmaderby varvid det blir bättre tryck än höstmötet. ALLA SKA DIT!!!!!!

22 April Hammarby (borta) onsdag.
Bajen borta en onsdagskväll när vi haft tre raka hemmamatcher och HIF i premiären? Dock är det Glenns namnsdag så det kan bli livat. Dock sätter spelschemat stopp för stort följe dit.

30April Örebro SK (hemma) Torsdag, Valborg.
Jaha, fylleslag på en match som blir den första som inte lockar fullt hus på nya arenan pga cortege och lite annat. Vi får hoppas denna flyttas för att det inte ska bli alltför rörigt i stan med allt folk vilket ger oss en rent bedrövlig siffra, antagligen bara tre gånger så mycket som Gais brukar ha på sin matcher, det är ju direkt pinsamt. GÅ DIT!!!!!!!

3maj Ellos (borta) Söndag.
Matchen som på senare år inneburit ett gigantiskt följe och som blir som en hemmamatch rent läktarmässigt med det enorma stöd klubben har på denna kamp, det lär ju inte bli sämre för att det är söndag....
KROSSA BÖNDER!!!!!! ALLA SKA DIT!!!!

10maj Gefle (hemma) Söndag.
Trååååååååååkigt...........

17maj Kalmar FF (hemma) Söndag.
LAPP PÅ LUCKAN!! Dags att återigen visa Rydström&co hur vi spelar fotboll, tyvärr lär inte Walle sänka dom men då får nån annan göra det istället. Tyvärr har ju Kalmar inga fans med sig i mängder men det brukar kunna bli hett här ändå. ALLA MED ETT UNS INTRESSE AV FOTBOLL I GÖTET SKA DIT!!!!!!!

21Maj Fc Gothia (borta) torsdag (kristi flygare)
Iom att Fc Gothia har hemmamatch blir det bara 80% änglar på plats... FC Gothias ursprungsklubb fick sin enda seger på 16år i höstas men varför bry sig, den matchen var ju meningslös redan ju. Nu blir det enda gången som Gais får fullt på ny arenan förutom premiären då.... FC GOTHIA ska slaktas!!!!!

24maj Malmö FF (hemma) söndag.
Matcherna mot Malmö brukar ofta innehålla något speciellt, frågan är vad det blir denna gång, lapp på luckan är ett krav och ramsan "MALMÖKLACKEN GE OSS ETT R" är given. Sandqvist kommer INTE vara älskad efter matchen ifjol...
ALLA SKA DIT!!!!!!

31maj BP (borta) Söndag.
Vem vet man kanske får besöka grimsta? eller blir det som förra gången att matchen går på stadion?
Lagom het match dock, men tre pinnar är ett måste i guldjakten!!
Blir nog inget vidare följe dock.

5juli HBK (hemma) Söndag
Omstarten av allsvenskan sker mot HBK,självfallet hade man hellre sett att detta var en bortakamp, Halmstad på sommaren är riktigt gött men jaja, suget efter blåvitt är stort så LAPP PÅ LUCKAN!!!!!!! ALLA SKA DIT!!!!!!

12Juli AIK Solna (borta) Söndag.
Solna borta en söndag, gissningsvis med matchstart 12.30.... om man inte flyttar matchen men det kan bli tufft med tanke på kommande uefakval för vår del. Beroende på vad europalottningen gett så kan det bli ett stort följe hit.
KROSSA GNAGET!!!!

19juli Trelleborg (hemma) Söndag
Ja, vad ska man säga, TFF är underskattat faktiskt men roligt är det inte för det, tuff match men tråkig. Vi får hoppas att det är fint sommarväder iaf. Tack vare vädret kan även ett av seriens tråkigaste lag locka en del folk. GÅ DIT!!!

26JUli Trelleborg (borta) Söndag
Ja, same shit. Antagligen mellan uefacupkval så följet lär inte bli stort och Vångavallen är görtråkig....

2aug BK Häcken (hemma) söndag.
Jaha derby igen då ja, mot Röva. Känns inte direkt jättehett men 3pinnar är ett måste vilket kan vara knepigt så du ska givetvis dit som fotbollsintresserad Göteborgare och förstå att det är blåvitt som gäller.

9aug Öis (borta) Söndag
Årets sommarderby! Dags att sätta kamelerna på plats! ALLA SKA DIT!!!! Vi ska återigen invadera läktarna i ett bortaderby!!

16aug Håef (hemma) söndag
Lär bli mycket folk, LAPP PÅ LUCKAN!!! Håef på sommarn är klassiskt och ska så förbli! KROSSA HÅEF!!

23aug Skansen (borta) söndag
Kan bli en trevlig resa faktiskt, minns Robin Söder här förra året... Vem gör nåt liknande iår? stannar denna en söndag så ÅK DIT!!!!

30aug Ellos (hemma) Söndag
Martin Ericssons återkomst.... Dags för Ragge att ge taco en redig tackling och amen.... ALLA SKA DIT!! Allt annat än lapp på luckan är pinsamt uselt.

13sep Gefle (borta) söndag.
Zzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz

20sep Bajen (hemma) Söndag
Mycket beror på Bajens placering i tabellen, men det kan ju vara en riktig toppkamp isf ska det vara LAPP PÅ LUCKAN!!!
KROSSA BAJEN!!!

23Sep Ösk (borta) Onsdag
Zzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz

27sep Kalmar ff (borta) Söndag.
ALLA SKA DIT!!!!!! KROSSA KALMAR!!!!!!!!!!!! Sveriges två överlägsna lag de senaste två åren gör upp återigen. ALLA SKA DIT om det gäller!!!

4oktober Gais (hemma) Söndag
Denna lär inte flyttas det är vår födelsedag och då bjuder vi in de hemlösa stackarna i FC GOTHIA och bjuder till fest, vi fortsätter sedan festen med de hemlösa drar hemåt gråtandes. ALLA SKA DIT!! SLAKTA FC GOTHIA!!!!

18oktober Malmö FF (borta) Söndag
Kan bli en mycket trevlig resa i slutskedet av säsongen när vi jagar guldet! Vid guldracet väntar en blåvitt INVASION!!!! ALLA SKA DIT!!!!

25okt BP (hemma) söndag
Gäller denna inte en guldstrid för vår del är den rena döden gäller den guldstriden kan det bli fullt hus utan problem. ALLA SKA DIT!!!!

28okt HBK (borta) onsdag
ALLA SKA DIT!!!! Ta bara en timme med bil och är vi i den guldstrid som vi kommer vara i ska minst 3tusen änglar vara på plats!!!!!!

1nov Aik Solna (hemma) Söndag
Och guldet säkras mot Solna i sista omgången ALLA SKA DIT!!!!!!!!!!!

FORZA BLÅVITT!!!!

Kommentarer
Postat av: elmY

haha nu när jag läste kommentaren kommer jag säkert skratta mej till döds tills jag sömnar :S.. TACK FÖR DET DU :@..

haha ja korta svar suger helt å hålet jag älskar det här när jag får en kommentar där jag inte ser slutet på den, det är en vis njutning att läsa och inte veta vad det står sist ner (säg till om jag är lite udda) haha..



HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAH jag misstänkte aldrig att du inte var smart och nu ser jag att jag hade rätt.. Men du behover nt ha stor IQ för att fatta att ajg vill se dej i dne däa minishortsen HAAHAHAHAHAHAA, och du jag tror inte att jag behover ha titta-på-mej klänningen när vi ska till banken det kommer funka gallant med att en av oss är ja i stort sätt naken.. haha



haha vi verkar ha samma pendlingsproblem, fast okej jag är nog inte lika lungn som du då jag vid ett par tillfälle har fått utbrott på tåget och skånetrafiken har hotat med att inte låta mej åka tåg (så illa var det), men visst är det störigt när folk kl 6 på morgonen ska läsa eller snakca om hela sitt liv eller bara glo på en o på så sätt få uppmärksamhet, IDIOTER är det gott om spec på tåget - på tre terminer har jag hunnit träffa de uddaste och tråkigaste och jag-hittar-ingen-ord-människorna på fucking tåget och just nu HATAR JAG DET.. ännu störigare är att ajg oftast väntar i en halvtima för att tåget är försenad men händer det att jag blir en minut sen så har den åkt (sj borde dö).. ´



jag säger TACK TACK, alltså oftast brukar jag oroa mej och jag vet inte varför för de flesta av mina tentor har gått jävligt bra att jag har vatt en eller två ifrån maxpoäng men ändå så känns det värdelöst varje gång man har lämnat in en tenta.. denna var svårast hittills och jag har hunnit bråka en hel del med läraren så visst hade jag en anledning till att inte sova.. jag tycker att det är jävligt jobbigt att inte få säga sitt och jag bara måste få säga mitt även om läraren oftast ogillar det då det är bara han som har rätt (enligt honom)..



och återigen så är det så att pengarna spelar stor roll i dagens samhälle TYVÄRR men mej personligt har pengarna aldrig gjort lycklig, jag lever fattigt så som studenter brukar göra men så länge man har till mat o kläder plus böcker o lite annat så är jag nöjd.. o din kvinna som du ska leva ett fattigt liv med kommer (de brukar säga när du minst anar det) så det är bara att väntaa.. haha







2009-01-11 @ 02:05:29
URL: http://elmys.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0