Blogga var det ja

Sigge Fürst var ett av de stora namnen som droppades på lördagens högtidliga fifadag. Bara så ni vet.

Som vanligt beror bristen på nattbloggen på brist på inspiration och ämnen. Ett brinnande aktuellt ämne är dock den pågående rättegången mot piratbukten. Hur det slutar om X antal år är ingen större vits att spekulera i nu. Inte för mig iallafall. Skulle de åtalade vinna lär dock lobbyn med inte minst stora amerikanska intressen pressa fram en lagändring så de kan försöka igen, sen lär det börja om. Kommer de inte åt pirate bay lär jakten istället riktas mot privatpersoner som fildelar och inte har samma tekniska kunnande och möjlighet att skaffa bra advokater. Har de bestämt sig för att straffa så kommer någon straffas. Det är iallafall mina förutsägelser, inte baserade på någon form av fakta.

Debatter och rättegångar lär fortsätta.

Kommando peking är pigga på debatter, dock tror jag inte de stämt varandra än. För ett tag sen rasade en hetsk debatt om huruvida pannkakor är mat eller ej. Personligen anser jag att det självklart är mat. Enda argumentet mot som innehåller någon form av substans skulle vara att endast kött är mat. Det kan jag köpa även om jag inte håller med. Dock framfördes inte detta argument av pannkaksmotståndarna (i princip alla utom jag och DV) utan det enda argumentet mot var "Nej".
Hursomhelst brukar kommandots debatter vara uppfriskande.

Såg förresten dokumentären Icy Riders om isracinglegenden Posa Serenius i söndags. Se den om ni kan. Precis så ska idrott vara. Äkta på nåt sätt.

Johan tycker jag ska blogga om honom. Fast jag vet inte riktigt vad man skriva som inte alla redan vet. Har ju aldrig träffat denne fingerfärdige magiker från den långa soffans stad. Ni kan ju kolla hans blogg i länkarna här nere till höger nånstans.

Jocke Geigert, även känd under namn som Aner och Ankan kom med ett mycket bra förslag till bloggämne, mustasch. Jag tycker mig ana att detta sätt att pryda ansiktet är på väg tillbaka. Har inte ansetts så hett i vår del av världen på senare år. Annat var det förr. Då var det bara gossebarn och kvinnor som saknade mustasch.



Om man var av lägre börd kunde naturligtvis mustaschen ackompanjeras av ett proletärt skägg, som på undertecknad.


Som Oskar II visar var dock skägg inte nödvändigtvis förbehållet underklassen heller.

Jag ombads även ta upp nackdelarna med mustasch. Som innehavare av en sådan så vet jag att den kan komma ivägen vid intagandet av flytande föda om den tillåts bli för lång över munnen.

 Inte så praktiskt.

Men hålls den välansad är det inga problem, och lite ölskum i mustaschen är ju synnerligen manligt.

Om man vill skippa mustaschen men ändå ha ett manligt och lite kärvt men rekoderligt utseende rekommenderas skepparkransen:


Den lär dock inte uppskattas av de miljontals modebloggare som finns där ute. Men vi på IK tar ingen hänsyn till vad de tycker, däremot gillar vi att snacka skit om dem.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0