ÄNTLIGEN

Ganska ofta brukar jag frågamina kollegor i Kommando peking vad den skallige radioprofilen i Rix FM brukar säga (ja Ankan, det är Gert Fylking), och lika ofta som jag frågar får jag svaret ÄNTLIGEN! Vad Fylking har att göra med Melodifestivalen 2009 har jag ingen som helst aning om, MEN ÄNTLIGEN ÄR DET DAGS IGEN! Jag är som vanligt laddad och ska guida er genom säsongens alla tävlingar! Imorgon, lördag, avgörs den första delfinalen och den hålls i Scandinavium i Göteborg. Som vanligt har jag inte brytt mig om att sätta mig in i reglementet, men jag förutsätter att allt fungerar som förra året. Det borde vara så. Allt annat är SKANDAL! Ok, till låtomdömena!

Emilia - You're My World
Jag har faktiskt sett Emilia en gång här i Peking när hon sjöng sin gamla hit I'm a big big girl in a big big world. Den här låten har inte lika stor potential att slå igenom, men är ändock ganska glad och trevlig att lyssna på. Kommer nog inte att gå vidare.
Betyg: 2 starka bananer av 5 möjliga, där 1 är sämst och 5 är bäst

Shirley Clamp - Med hjärtat fyllt av ljus
Shirley är det starkaste namnet som är med i den första deltävlingen, och som hon oftast gör så ställer hon åter upp med en ganska stark låt. En härlig ballad där hon verkligen sjunger ut och får utnyttja sin röst till max, bör gå vidare till final direkt!
Betyg: 3 starka bananer

Alcazar - Stay The Night
Jaha, så de finns alltså fortfarande kvar?! De borde nog ha slutat för några år sen, åtminstone tycker jag det efter att ha hört deras bidrag. Visserligen är låten lite medryckande, men inte tillräckligt för att imponera på mäster Anti! Kommer möjligen ta sig till andra chansen.
Betyg: 2 bananer

Nina Söderquist - Tick Tock
En mycket intressant artist med ett mycket intressant bidrag. En härlig rocklåt som vi troligen kommer att få höra mycket av på radion framöver oavsett hur det går i melodifestivalen. Det kan gå hur som helst för låten, men jag tippar på final eller andra chansen.
Betyg: 3 bananer

Jonathan Fagerlund - Welcome To My Life
Har aldrig hört talas om killen och bidraget är inte heller något uppseendeväckande. Skulle förvåna mig mycket om den gick vidare.
Betyg: 1 banan

Marie Serneholt - Disconnect Me
Marie ser ganska snygg ut på fotot SVT har laddat upp, och det kan man nog vinna en del röster på, men låten i sig är dock inget att hänga i julgranen. Låter som en stulen Britney Spears-låt. Kan nå andra chansen.
Betyg: 2 bananer

Caroline af Ugglas - Snälla snälla
Vad är detta för artist egentligen? Snälla snälla heter bidraget... Själv säger jag snälla snälla ta bort henne! Går detta vidare är det en stor skandal!
Betyg: 1 stark banan

Scotts - Jag Tror På Oss
Scotts är ett av succébanden från Dansbandskampen som vi tidigare i vintras kunde avnjuta på TV:n. De ställer upp med en fartfylld och ganska trevlig låt som - hör och häpna - är på svenska. Den är tillräckligt bra för att få gå vidare till final!
Betyg: 3 bananer

Tävlingen slutar således enligt följande:
Till finalen: Shirley Clamp & Scotts
Till andra chansen: Nina Söderquist & Marie Serneholt

Kommentarer
Postat av: Annelie T

Jag orkade inte ens kolla melodifestivalen i år, det verkade så dåligt. Och att döma av aftobladet och expressens framsidor idag så gjorde jag rätt i att skippa den :P

2009-02-08 @ 22:02:46
URL: http://anneliten.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0