1918.


Kommentarer
Postat av: Ida

Jag har TÄNKT sen måååånga år tillbaka att jag ska se ett Sune-avsnitt varje dag.. Men jag kommer mig aldrig för av nån anledning :( kanske pga av att jag har alla avsnitten på video, och nu har jag ju bara dvd... och att det är så svårt att hitta avsnitten i rätt ordning på youtube..



År 1918 föddes min morfar. Och det var även året då Champis skapades. Därför älskar min morfar Champis, och har en hel kyl fylld med bara sådana.

2009-12-04 @ 21:17:33
URL: http://daaarlingen.blogg.se/
Postat av: Ida

Svar på alla frågor:



Vad jag vet så bevakas inte huset av tomtar. Men man kan ju aldrig veta säkert, en del tror ju på såna där hustomtar, så kanske en sådan håller koll på huset så det inte rasar..?



Det blev en hel del smält socker eftersom delarna var så skeva. Behövdes mkt stöd så att säga. Sedan glömde jag ta ur penseln ur stekpannan, med resultatet av att penseln fastnade däri och var omöjlig att få bort. Ska bli intressant att se om mamma lyckats få bort den ur stekpannan vid det här laget, eller om jag får köpa dem en ny stekpanna (och pensel).



Jag kollar på Idol ist för På spåret eftersom jag kollat på det hela hösten. Jag har svårt att bryta traditioner. Men nu lär jag knappast kolla finalen nästa fredag, eftersom det är två karlar i finalen och det anser jag vara jävligt tråkigt. Då kanske det blir På spåret istället. Annars brukar jag se repriserna av programmet istället, när de nu går...?



Jag vet ej varför du inte kan skriva en vettig kommnentar utan bara skriva en med massa frågor i..? Du är nog den enda som kan svara på den frågan.



Jag tror inte det finns liv på månen, inte life as we know it i allafall. Däremot stor jag stenhårt på liv på andra planeter och galaxer. Varför skulle vi vara de enda levande organismerna i detta stora, liksom..?!



OCH JAAA NI FÅR FAN AVBOKA DEN JÄVLA DEJTEN MED JOHAN PALM!!!!!!!! JAG HATAR HAN!!!!!!!!!! HAN ÄR FUL!!!!!!!! OCH STÖRD!!!!!



Jag tycker absolut att det är godkänt att missa årtalet med bara ett år. Jag brukar vara ganska värdelös på det där, eftersom nästan alla ggr jag ser så är det årtal låååångt innan min födelse. Men kastar de dock in lite melodifestivalkuriosa brukar jag vara JÄVLIGT duktig!



Sådär. Är herrn nöjd med svaren? ;)



Jaa dagens barn och ungdomar är dumma i huvudet. Vill hellre se Byggare Bob och Teletubbies än Fem myror är fler än fyra elefanter. Och att barn idag kan TYCKA OM julkalendern är ju helt otroligt eftersom alla nutida julkalendrar suger. Har inte en jävla aning om vad som går i år...??



Jaa min morfar hade säkert uppskattat det, om han vetat hur en dator fungerar...

Har ingen aning om när jag kommer till gbg. Känns som att jag aldrig kommer få tid :(



2009-12-05 @ 11:31:33
URL: http://daaarlingen.blogg.se/
Postat av: Ida

Hur mkt väger en varmblås? Ska allvarligt överväga saken..



Måste tyvärr berätta att pepparkakshuset har rasat. Trots att det faktiskt fanns tomtar utanför som vaktade.



Okej, vad är då svårast att diska? En teflon eller gjutjärnspanna? Jag tippar på den sistnämnda. ALLT med en gjutjärnspanna är svårare tycker jag. Framför allt lyfta den.



Såg faktiskt reprisen av På spåret nu ikväll. Kunde inte en enda fråga. Eller jo, jag kunde Justin Timberlake och årtalet (men det var inte förrän de visade ABBA...). Och så kunde jag svaret på frågan om Elvisfilmen, men det var bara en vild chansning. Jag visste inte ens att elvis gjort några filmer...



Vem är Göran Greijder?



Har tittat på Sunes Jul idag :) Men tyvärr hittade jag bara ett videoband, de andra är spårlöst försvunna! :(

2009-12-06 @ 23:19:38
URL: http://daaarlingen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0