Witching Hour

Det har varit lite stillsamt här på bloggen sista dagarna, speciellt från mig (AH). Men det ska vi ändra på med lite covers! Covers som FH dessutom inte lär höra från Slottsskogen i helgen.
Nu kommer antagligen DV och Glenn njuta. Men jag är ganska säker på att Anti och Geigert kommer lida. Sannolikt även vår favoritmagiker Johan, trots titeln, samt FH. Vad Paddan kommer tycka är svårt att veta.

Det rör sig om en låt av ett band som inspirerat många andra, Venom. Och vi har hittat några covers på just denna låt.

Vi väljer att gå ut hårt med en liveversion av legendariska Slayer. Ganska trogen originalet tycker jag allt.


Därefter drar vi ner tempot med en något udda version av det någon udda bandet Therion. Inte helt lyckad enligt mig men ändå med en mer egen särprägel. Avviker mer från originalet.


Så dags för Tysklands bidrag genom Kreator. Ett band med rötter i tidigt 80-tal. Deras version är rätt lik originalet.


Också norska Mayhem valde att göra en cover på denna låt, till sitt debutalbum. Venom har säkerligen inspirerat dessa käcka gutter en hel del, även om deras egen stil skiljer sig en del. De har även satt sin stil på låten. Säga vad man vill, men de drar ju inte ut på det speciellt länge iallafall och kommer in under 2 minuter.


Slutligen då en liveversion av originalbandet Venom. Med Glenns idol Cronos i högform!

Kommentarer
Postat av: Glenn

Aahh lite good old venom mangel kan aldrig bli fel!

2009-08-16 @ 10:54:01
URL: http://ironinsforkampar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0