Så var man här igen

Sitter lyssnar på en låt av Anti som jag fann på youtube. Bara så ni vet.

Var nog ett tag sen jag nattbloggade, men golfvideosarna tog ju en del tid. Blev ändå rätt nöjd. Alltid roliga att göra också även om det är lite pill.
Med anledning av nedanstående debattinlägg om moderaternas skolpolitik vill jag inflika att det förvånar mig att de alls har en skolpolitik. Jag trodde de släppt det helt och överlåtit det åt Folkpartiet, eftersom dessa inte har nåt att säga till om i övrigt. Med ens känns även Folkpartiet överflödigt, liksom Centern gjort ända sen Mäüd Ölöfssön tog över.

Där kan vi lämna politiken därhän för stunden, även om jag tycker att lära barnen skilja på de och dem har högre prioritet än sinus och cosinus.

Modebloggarna är en folkgrupp som vi ofta hetsar mot. Jag skall ta tillfället i akt även nu. Jag har länge tyckt att det är lite småkomiskt när gamla grejer som vart ute i 20 år kommer tillbaka och blir inne igen. Men riktigt roligt är det när modefjortisarna TROR att det är helt nytt och fräscht. Senaste exemplet är när blogg.se rapporterar om den nya chica och innovativa innetrenden att ha en jeansväst utanpå en skinnjacka! Amen hallååååååååååååå ba! För att använda aktuellt språkbruk, känns ju väldigt nytt.... Inte alls funnits sen 80-talet om inte längre. Kombinationen användes med framgång av Galenskaparna i denna video:

till exempel. Så fick jag anledning att lägga upp den också. Inte helt säker på att rocken är läder men det skulle det kunna vara. Grymt bra låt i vilket fall!
Att gamla grejer kommer åter är väl en sak, nåt annat vore nog omöjligt. Men tron på att det är helt nytt och unikt är både roande och oroande.

En annan video när kombon förekommer är från 1988. Och den kommer här:

Som sagt även om modebloggarna tror att det är så är det knappast så. Videon i sig förtjänar att diskuteras också. Låten är riktigt bra, men videon känns la sådär. Rätt fånig i mitt tycke, vilket ju knappast är unikt för musikvideos i och för sig... Även om den helt klart har sina stunder. Hursomhelst har mannen bakom videon, Jonas Åkerlund, efter detta fått uppdrag av namnkunniga och välbärgade artister som Madonna, Cardigans, Iggy Pop, Metallica, U2, Ozzy Osbourne, en massa för töntarna i Roxette och en del andra. Sannolikt gjort sig en bra slant. Om just denna videon banade väg för det vet jag ej, men han har antagligen aldrig fått arbeta med lika bra material rent musikaliskt iallafall. Dessutom är det av få tillfällen den gamla Mayhemsångaren Dead synts på rörliga bilder, iallafall påstås det vara han. Bara en sån sak. Så oavsett vad man tycker om videon i sig är det en klassiker likväl.

Men skit det nu. Jag har bloggat mig över midnattsstrecket och det börjar bli dags att runda av. Jag kan ju glädja Glenn med att jag imorgom ämnar ge mig åstad för att införskaffa en av de två saker som stod på min inköpslista. Vilket får han gissa själv.

För övrigt ser jag fram emot kommande avsnitt av Ljuddagboken samt Landskapsresan, om det nu blir några. Mästerliga produktioner!

Kommentarer
Postat av: Glenn

He he ja det var den mest udda inköpslista jag sett. Man får la hoppas att du får nytta av bägge två..

2009-08-27 @ 17:48:58
URL: http://ironinsforkampar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0