usch ja...

så var det äntligen helg igen, ska bli oerhört skönt att få ta igen sig lite efter en psykiskt jobbig vecka med tandläkarbesök samt fem dagar i plugget med sämre självdiciplin än någonsin. igår (fredag) var förresten jag och resten av kommando peking ute på en pizzeria i peking där vi köpte oss.. just det, en varsin pizza. paddan köpte dock en kebabtallrik, och han satte sig dessutom vid ett annat bord än oss andra. om det berodde på att vårt bord var överfyllt med grejer ska jag låta vara osagt! vad jag alltid blir lika förvånad över när jag och kommando peking är ue och äter är att jag är den ende som alltid äter upp maten som jag får serverad till mig. även när jag inte själv väljer vart vi ska käka så äter jag upp allt. varför köper man egentligen mat om man inte äter upp den? i så fall kan man istället köpa en barnpotion! mat är en lyxvara som icke skall förkastas i en unken soptunna! mat ska avnjutas och mätta, man ska helt enkelt bli belåten efter en måltid, något som jag alltid blir. men inte nog med att maten är en lyxvara. att äta upp maten är också ett tacksamhetstecken till de som tillagar måltiden, ett tacksamhetstecken till de som får ta hand om disken. så resten av kommando peking; skärpning! är upp er mat och visa tacksamhet till de som får oss att överleva! 

vad händer nu under helgen då? till att börja med ska jag nu ta och sova. därefter, när jag vaknar, ska jag arbeta med en del saker som egentligen borde göras redan nu. under söndagen kommer jag även gå på vita hästens första seriematch för säsongen, detta då tranås kommer på besök. i nästa vecka ska jag sedan rycka upp mig rejält. det kommer inte bli något "youtubande" i plugget, ingen musik, ingenting. det enda som ska göras är det som måste göras, dvs projektarbetet!

/anti

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0