Humöret hos FH såhär mitt på dan!



Lycklig man:


Vinden doftar så gott i ditt hår
Det är vinden som läker alla sår
Jag är en lycklig man när jag är med dej
Jag blir en annan än den jag annars är
Bara du kan få mej att känna så här
Jag är en lycklig man när jag är med dej

Staren sjunger redan på sin gren
Blåsippeögon på ludna ben
öppna upp kappan och låt mej komma in
Din värme är så varm och så mjuk är din kind
Jag är en lycklig man när jag är med dej
Ska man leva här så ska man vara två
För den här världen kan va så hård och rå
Jag är en lycklig man när jag är med dej

Vi två kan hålla världen utanför
Det spelar ingen roll längre vad den gör
Jag är en lycklig man när jag är med dej
Se upp för isflcken där svart som en frusen manet
Se upp för istappen där en droppande glasraket

Jag var en skugga ett spöke som drev
längs gatorna ett åter-avsändaren-brev
Jag är en lycklig man när jag är med dej
Andarna i kroppen dom sov så djupt att jag trodde dom dött
Nu har dom vaknat till liv igen dom har återfötts
Den här vinden doftar så gott i ditt hår
Det är vinden som läker alla sår
Jag är en lycklig man när jag är med dej
En lycklig man
en lycklig man
Jag är en lycklig man när jag är med dej

Gå ut och var glad:

Fred Neil sjunger "Everybody´s Talking"
och det är vad alla gör
Sjunk inte, sjunk inte ner
gå ut och var glad!
Om du tvivlar, om du tvekar, sitt inte bara där
rör på dej!
Om din dröm har dött, sjunk inte
gå ut och var glad!
Var glad att du lever, var glad att nån annan är där
som kan höra dej, se dej
Var glad att du andas ännu
Var glad att du finns


Gå ut och var glad, din jävel!
Gå ut och var vacker och stolt hela vintern
Gå fort och le genom shoppingcentrat
Du kan om du vill!
Sluta nu, inte sen
Dra ett streck och gå vidare
Livet väntar därute
Gå ut och var glad!
Vad ska du annars ha allt det här till?


Steve Earle sjunger "In My Dreams"
men det är inte så det blev
Ah, sjunk inte, sjunk inte ner,
gå ut och var glad!
Du är vad du gjör, du är dina val,
dina handlingar
Stäng av tv:n nu, lämna ditt rum
gå ut och var glad, din jävel ...

Lär dej italienska, planera en resa
sy en kostym, ta det lungt, sponsra en späckhuggar
Köp en bit regnskog, ta nye vägar, var inte lat!
Gör nåt annat, gör nåt annat!

Gå ut och var glad, din jävel!
Gå ut och var vacker och stolt hela vintern
Gå fort och le genom shoppingcentrat
Du kan om du vill!
Sluta nu, inte sen
Dra ett streck och gå vidare
Livet väntar därute
Gå ut och var glad!
Vad ska du annars ha allt det här till?

Ta reda på var du vill bo
Hitta en livskamrat igen
Töm alla hyllor, kasta, ge bort
Ett vackert, men enkelt hem
Odla vänskap, skaffa ett ställe i solen
Låt bedrövelsens väg gro igen
Ah, tänk dej lycklig, det går, din jävel!
Du kan inte tänka nånting sen (nånting sen)

Gå ut och var glad, din jävel!
Gå ut och var vacker och stolt hela vintern
Gå fort och le genom shoppingcentrat
Du kan om du vill!
Sluta nu, inte sen
Dra ett streck och gå vidare
Livet väntar därute
Gå ut och var glad!
Vad ska du annars ha allt det här till?




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0