Svenska Cupen är en succé!

IK har här fått en kändis som gästbloggare, Fotbollsförbundets ordförande Lars-Åke Lagrell bloggar här om att Svenska Cupen är en succé ur förbundets perspektiv!
IK hälsar Lars-Åke välkommen till IK!

Hej där ärade IK-läsare!

Mitt namn är Lars-Åke Lagrell, men mina vänner kallar mig "träsktrollet" så det får ni med göra ärade läsare.

Det har kommit fram uppgifter om att svenska cupen sågats i diverse medier, jag kan verkligen inte förstå detta.
Visserligen drog vissa matcher 43åskådare enligt en kvällstidning, men vi har avrundat uppåt till 100personer. Det är konstigt att det gnälls på de siffrorna, ty det är om vi går på tidningens siffror hälften så många som såg den europeiska toppmatchen i Royal League i Örebro när Hbk spelade där.
Dessutom förstår jag inte varför vissa lag gnäller?
Kalmar mötte BP i Gävle, varför är det ologiskt? Visst hade den matchen kunnat dra några tusen i ett Kalmar med hyfsat väder, men nu fick istället Gävleborna chansen att se ett allsvenskt lag av klass. Fast vänta nu, Gefle lirar ju i allsvenskan.... Jaja, ni fattar vad jag inte menar att jag inte själv förstår vad jag eventuellet inte vill säga.

Att trycka ihop flera matcher på samma ort är dessutom briljant ur fler aspekter, tänk om cupen vore het, då vore det ju ett briljant sätt att lägga matcher med IFK Göteborg, AIk, Djurgården och Helsingborg samma helg på en och samma ort! Tänk vilka roliga kravaller... f'låt publikfester det hade blivit.
Så kära läsare, nu när vi har en fjärde omgången framför oss med den enormt heta matchen Enköping-Sirius så ge cupen en chans, be era vänner sätta sig framför tv-n och se på nåt annat än matcherna ty vi vill inte att fler ska upptäcka cupen.
Kommande år kan vi tänkas oss att spela hela cupen likt en ungdomsturneringn under en vecka i Kiruna, det skulle ge en ytterligare dimension till den fest cupen är!! Tänk att ha alla lag samlade på samma ställe i en vecka, tänk vilka fylle... f'låt mig igen, fotbollsfester det hade blivit.

FRAM FÖR SVENSKA CUPEN-SVENSK FOTBOLLS FRAMTID!

En bild från Cupfesten:


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0