Första Halvan lär ut raggningsrepliker

Jag lovar (inte alls) att vi inte hört dessa från annat håll utan att vi kommit på alla helt själv.
Detta är sålunda (inte alls) helt unika raggningsrepliker som ingen någonsin hört förut.
Vi börjar la då:

-Jag slår vad om att du inte vågar pussa mig!
Kommentar: Används gärna när den man raggar på står i ett litet gäng varvid nån i det gänget förhoppningsvis din del säger "Nå, vågar du inte pussa honom då?" Varvid du får en puss.

-Förresten, du har inte en karta? Jag är så vilsen i dina ögong.
Kommentar: Används efter ett kortare samtal med den du raggar på, förhoppningsvis fungerar den väl.

-Var inte du statist i Rederiet?
Kommentar: Detta förutsätter att den du raggar på är tillräckligt gammal för att minnas Rederiet väldigt väl, så sorry Andra Halvan denna är inget för dig... Annars en klassisker!

-Jag begär inte att du ska falla för mig, men du kan väl iallafall snubbla lite?
Kommentar: Om det går lite trögt i raggandet kan denna liva upp det hela lite, det kan antingen sluta med att det blir ett litet skratt och fortsatt chans på en fortsättning, men det kan även sluta med ett "du är ju helt flängd" VÅGA CHANSA!

-Min pappa äger all Sveriges Skog.
Kommentar: Används gärna i Norrland där skogen är ett mer välkänt begrepp än i storstäderna.

-Varför inte bli min istället?
Kommentar: Denna är lite vansklig för den används när du märker att din motpart munhuggits med en kombatant i kampen om gunsten varvid du säger "Såg det där, det är du inte värd. Varför inte bli min istället?" Det kan bli antingen ett tvärnej för att du är en okänslig jävel som raggar direkt efter bråket eller så att du blir en axel "att gråta mot".

-Vill du gå och prata lite, eller ska vi fortsätta flirta på avstånd?
Kommentar: När man märkt att motparten tittat lika mycket på en som man själv på henne så är denna bra när man väl går fram.

-Om du vore en meny på mcdonalds skulle den heta mcläcker!
Kommentar: Används med fördel om du inte fått napp under hela aftonen utan sitter på mcdonalds och väntar på första vagnen hem och ser en i samma sits som dig själv...

-Du och jag passar lika bra ihop som lego.
Kommentar: Livar upp och fungerar det inte kan du alltid säga "tja, jag var ingen hejare på tekniklego"...

-Jag säger inte det här för att impa på dig, men det är jag som är stålmannen.
Kommentar. Väcker garanterat ett leende iaf och sedan är det bara att prata vidare...

-Jag vill gå på bio men min mor sa att jag inte får gå själv, kan du inte hänga med?
Kommentar: Väcker moderskänslor hos den du säger det till och det kan leda till nattbion! Och där vet vi alla vad som kan ske. (resten av texten är censurerad av red på IK)

-Tro inte du kommer undan mig för att du är ful!
Kommentar: Används BARA om du är stupfull och har försökt ragga på allt på hela krogen inklusive krukväxterna och sedan upptäcker en i hörnet du inte sett innan. Observera dock den stora risken att få stryk efter denna kommentar om du är kille...

-Jag hade sex med någon igår, var det du?
Kommentar: Följs upp med om svaret är JA med "Okej, jag tyckte det var så ofattbart bra att det vore en skam om vi inte gör om det snart, vad sägs om inatt?" och om svaret är NEJ med "Okej, då kanske vi kan testa inatt?" obeservera dock att detta är en mycket vågad fråga och garanterat slutar med stryk om du är kille, är du tjej och säger såhär så har du redan fått napp för natten....

-Du anar inte hur sexig jag blir efter ett par öl.
Kommentar: Används tidigt på kvällen om du blivit nobbad...

-Ursäkta att jag stirrar på dig, men jag älskar utsikten.
Kommentar: Används om du börjar få vibbar av att personen du stirrar på att du är irriterande...

-Jag kanske inte är den snyggaste här, men jag är den enda som pratar med dig.
Kommentar: Amen och gratulerar till en drink över hövvet....

-Du är vacker som en dag, ska vi ha samlag?
Kommentar: Vi vet alla vad raggandet på krogen går ut på så varför krångla till det egentligen?

-Får jag bjuda på en öl, det skulle betyda väldigt mycket för mig.
Kommentar: Vem är hjärtlös nog att säga nej i det läget? Förhoppningsvis leder till en vidare konversation!

-Jag ville ge dej nöjet att nobba mig, så kom igen och säg nej.
Kommentar: Får du inte ett garv tbaka här och sedan en chans att ställa in dig så är det ändå inte värt att ragga på personen ifråga...

-Vad vill du ha till frukost?
Kommentar: Det kan la inte vara dåligt att vara självsäker?

-Går du hit ofta?
Kommentar: Klassikern bland klassiker, möts numera mest av garv...

-Här är jag! Vad är din två andra önskningar?
Kommentar: Bara att hoppas att svaret INTE blir "att du ska gå härifrån och att jag slipper fler idioter som raggar på mig ikväll"....

-Imorgon kommer jag tacka dig för igår!
Kommentar: Som sagt vad är det för fel på att vara självsäker?

-Jag skulle gärna bjuda dig på en drink men jag skulle bli så avundsjuk på glaset.
Kommentar: Följs upp med ett leenden och ett litet samtal vid bardisken, har du tur får du bli glaset sen...

-Här är mitt nummer, om du inte hittar nåt bättre ikväll så ring!
Kommentar: Obetalbar helt enkelt, förresten damer varför har ni inte ringt än?

-Här har du 500spänn sup mig snygg!
Kommentar: Denna är helt enkelt briljant i alla sin enkelhet det ger ju garanterat ett litet samtal iaf. Tänk dock på att den femhundringen måste vara en du kan vara utan resten av kvällen....

-Ska vi gå hem till dej eller hem till mej?
Kommentar: Förhoppningsvis svarar motparten inte "vi ska nog gå hem var och en till sitt"...

-Tjenare, får man bjuda på en korv?
Kommentar: Alla som någon gång varit på en krog vet att det står korvförsäljare här och där och tiden i den kön är lagom rolig så testa den, den har fungerat förr kan meddelas...

-Jag har tappat bort min nalle, vill du sova med mig?
Kommentar: Det gäller att se ledsen ut samtidigt som man säger det om nallen för att väcka sympati...

-MIn kompis undrar om du tycker jag är snygg?
Kommentar: Denna kör FH ibland med hyfsat resultat!

-Vill du gå hem till mig och äta tubost?
Kommentar: En STOOOOOR fördel är om personen ifråga minns rymdosten.... då är denna fenomenal att använda!

-Skulle du kunna få dina bröst att sluta stirra på mina ögon?
Kommentar: Okej, denna kanske inte fungerar så himla ofta, men att lura iväg en polare med denna är iaf jävligt roligt!

-Ditt skägg får dig att se ut som Lars Aduktsson upp-och-ner.
Kommentar: Sedan rakade sig de fyra i gänget av sig skäggen....

-Mitt namn är MacGyver.
Kommentar: Första Halvan special! Fungerar otroligt nog väldigt ofta!

-Wow, du ser ut som Marit Paulsen.
Kommentar: Vill du bli av med en dam så säg såhär, det förutsätter dock att de kan ett uns politik!

Det var allt i "IK-Skolan" för denna gång gott folk!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0