Vilken skittävling

Idag kämpade man sig upp ur sängen tidigt, väldigt tidigt på morgonen... nästan för tidigt med tanke på att det är helg! Varför? Jo, för idag avgörs Vasaloppet. Tävlingen såg ganska lovande ut i början för de svenska elitåkarna, men nu när snart tävlingen är avklarad ser det minst sagt dyngkört ut. De svenska förhandsfavoriterna Svärd och Ahrlin gick ut hårt och brände sina krafter alldeles för tidigt i loppet. Först fick de båda, tillsammans med några andra mindre kända åkare, en lucka som de sedan släppte. Senare gick några norrmän ifrån (Aukland eller vad de heter - bröderna), men med stor hjälp av Ahrlin som då fortfarande hade krafter kvar. Ahrlin åke och åkte, och sen tog krafterna slut och de FEGA NORRMÄNNEN, SOM INTE VÅGADE DRA I TÄTEN, ser nu ut att vinna enkelt. Jag blir så sur.. jag tycker ju inte om norska skidåkare, de vinner ju för h-e allting. Kan de inte hålla sig hemma och låta svenskarna vinna iaf en tävling per år? Nej, jag pallar inte mer. Nu har jag stängt av TV:n. Ska lägga mig i badet och sura nu.

Edit:
Måste bara tillägga att loppet också är förbaskat tråkigt, bortsett från att de fega norrmännen vinner. Det skiljer ju nästan 10 minuter mellan varje åkare! DÅLIGT!

Kommentarer
Postat av: Hannah

aha, TACK så jättemycket för det =)

2008-03-02 @ 15:34:28
URL: http://hsomihg.blogg.se
Postat av: Ida

Jag håller med Anti - Charlotte Perrelli kommer ta hem hela alltet! Dock kommer ju de ute i Europa tro att hon är nya Dana International, tack vare sitt androgyna utseende.

Men jag måste faktiskt påpeka här att det bara var tredje gången en norrman vann Vasaloppet! Så nä, norrmännen vinner inte varje år.

2008-03-02 @ 23:40:10
URL: http://daaarlingen.blogg.se
Postat av: Mi

Gomorron? haha, nån här har skev dygnsrytm, förutom jag då xD

faktum är att jag i princip är frisk nu, tack o lov. Så den senaste halvtimmen har jag även ägnat åt att få mig själv att se frisk ut, eller, öhm.. fräsch iaf xD
Inget går upp emot att piffa till sig mitt i natten, helt i onödan :P

2008-03-03 @ 00:29:04
URL: http://porcelainheart.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0