Rätt låtar gick vidare!

Den här gången kommer jag att fatta mig kort i mina kommentarer kring den senaste deltävlingen i melodifestivalen, för en gångs skull är jag nämligen ganska nöjd över vilka låtar som tog sig vidare. Att Perrelli och Bengtzing gick vidare tycker jag är helt rätt. Båda två hade bra låtar, fast Perrellis var dock strået vassare (finns en stor risk att hennes bidrag tar hem hela tävlingen). Att Nordman och Sibel tog sig till andra chansen känns också helt rätt såhär i efterhand. Nordman var för mig given i andra chansen, men den andra platsen som Sibel tog trodde jag, inför tävlingen, att Norrköpingsartisten skulle ta hem. Men precis som jag förvarnade framförde Sibel låten på ett mycket bra sätt och hennes fina sång i symbios med den fina texten gjorde henne klart förtjänt av att ta sig vidare!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0