Om att plåga sig själv..

Igår var det då dags för Supercupen i fotboll, denna rent av idiotiska uppfinning.
Tack vare att Kentaro, som är det bolag som tvproducerar cupen, tyckte att en påskafton klockan 16 var en bra tid så blev det en snabb påsklunch innan man med brorsonen begav sig mot Ullevi och för första gången i livet gick in på bortasektionen.
Det var inte kallt, nejdå, inte alls det var sketakallt!
Innan vi lämnade hemmet så hade man klätt på sig så man såg ut ungefär såhär:



Men vad fan hjälpte det en kvart in på andra halvlek när kylan trängde in genom mina specialvinterkängor (det har ALDRIG tidigare varit så kallt att jag frusit igenom dom) trots att jag sedan hade raggsockor och vanliga strumpor.
Långkalsongerna hjälpte i ungefär 15minuter sedan var det kallt ända in till översten likt förbannat.
Det är synd att man inte är åtta bast och kan springa upp och ner i Ullevis trappor i halvtid för att hålla värmen förövrigt. Istället får man helt enkelt fundera över hur i h-e de kunde få publiken till 1643personer, det kan OMÖJLIGT varit så många där, det var smickrande siffror, jag som ändå sett på tok för många fotbollsmatcher på Ullevi med otroligt lite folk kan säga att var det 1000pers så ligger vi däremot närmare sanningen.

Det var så infernaliskt kallt att jag än idag inte tinat ordentligt, efterfrysningarna kommer ännu.
Ja vojne vojne... 

Kommentarer
Postat av: Annelie

Då har ni fått känna hur det är för oss lappländare varje gång vi går utanför dörren ;)

2008-03-23 @ 16:05:23
URL: http://anneliten.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0