MF08 - D5

Imorgon är det fredag. Fredag innebär, som ni säkert vet vid det här laget, melodifestival. I förra veckan avgjordes årets sista deltävling, så nu är det dags försista chansen-tävlingen, där två bidrag ska gå vidare till finalen som i nästa vecka avgörs i Västergötlands hjärta, närmare bestämt i Örgryte! Nedan följer mina kommentarer och tips till omgångarna. Jag är inte helt säker på att jag har förstått systemet rätt, men om så är fallet så behöver ni som vanligt inte se på skiten, för jag ger er ju hela resultatet redan nu.

Duell 1
E-type & the Poodles - Line Of Fire
Sibel - That is where I'll go
Kommentar: Kommer troligtvis bli en jämn historia. Jag tycker om båda bidragen. E-types är ganska "pushig", medan Sibel använder sin vackra sångröst. Jag tror dock E-type & co. går vidare tack vare rutinen och den stora supporterskara som han troligen har med sig.

Duell 2
Ola - Love in stereo
Caracola - Smiling in love
Kommentar: Två jämnbra artister/grupper, men Ola har mer anhängare som röstar på honom - det vill säga fjortonåriga flickor och Andra halvan - så Ola går därmed vidare.
 
Duell 3
Johnson & Häggkvist - One love
Nordman - I lågornas sken
Kommentar: Carola och Johnson är större artister än Nordman, men Nordman har dock en bättre låt... så även denna duellen lär bli stentuff. Jag tror och hoppas på att Nordman vinner. Till Carola vill jag bara säga: dumpa skiten (Johnson) och sjung solo igen!
 
Duell 4
Thérèse Andersson - When You Need Me
Suzzie tapper - Visst finns mirakel
Kommentar: Tuff kamp mellan två förhållandevis lika låtar. Jag tror dock att Thérèse vinner.

Semifinal 1
E-type & the Poodles - Line Of Fire
Ola - Love in stereo
Komemntar: E-type är bättre och går till final.

Semifinal 2
Nordman - I lågornas sken
Thérèse Andersson - When You Need Me
Kommentar: Thérèse är snyggast och går till final.

Kommentarer
Postat av: Annelie

Haha, idag är det fredag. Imorgon är det LÖRDAG och melodifestival va? ;P

2008-03-07 @ 18:30:21
URL: http://anneliten.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0