Istället för schlager

Det är tur att IK finns. Tack vare IK, framförallt Anti men också Peji, så vet man ALLT om schlagern utan att behöva se en minut av det, görbra! Snart kan vi se fram emot SKANDAL-rubriker och dissningar. IK är den rätta vägen att följa schlagerdramatiken, glöm aldrig det!

Vad har då jag, Andra Halvan, gjort? Jo ikväll blev det att kolla gamla bilder från förr. Det var bättre förr brukar Första Halvan säga.

Förr var saker enklare. Världen var inte lika komplicerad och fylld med kufar. Apropå kufar så vet jag ett bra ställe om man är intresserad av hobbyn kufskådning. Andra Långgatan. En fönsterplats på en krog och antalet kufar man får se passera förbi på en kväll är fascinerande. Överglänser vida estetkorridoren på Angeredsgymnasiet, och det säger en del. Åtminstone för halvorna.

För er kära läsare och medarbetare som icke är bosatta här i Göteborg kan jag publicera en bild jag hittat på nätet.

Härligt ställe som sagt. Dock trodde man att liknande inrättningar också fanns på Hisingen? Apropå Hisingen brukar jag emellanåt ifrågasätta om det verkligen är en ö, dock får jag sällan (läs:aldrig) gehör för mina resonemang. Men vad Hisingen verkligen behöver är en speedwaybana.

Imorgon är det val i Ryssland och vasaloppet. Det sistnämnda har analyserats i IK-radio så det går vi inte in på. Valet i Ryssland är avgjort på förhand enligt de flesta experter och egentligen undrar man hur stor skillnad det verkligen är på många håll i gamla Sovjet. De var iallafall bättre på hockey förr. Den gamla schackstjärnan Kasparov är tydligen inblandad, hoppas han inte offrar för många bönder för att vinna bara. Klyftig lär han nog vara iallafall. Men vi på IK undrar när Friends In Need (se föregående inlägg) ska ställa upp i val. De skulle nog få en del röster, många väljare är ju inte överklyftiga.

Lite osammanhängande inlägg detta, men chefen ville att jag skulle skriva nåt och inte bara hysta upp massa videos. Ni kan dock se fram emot nästa gång jag slänger upp videos, hoppas ni inte känner alltför stor själslig smärta vid tanken på att jag producerar texter till bloggen igen. Gonatt.

Kommentarer
Postat av: anna

ja på andra lång kan man stöta på mycket lusigt folk. men jag gillar verkligen gatan
:)

2008-03-02 @ 00:50:41
URL: http://addspirit.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0