El Choco!



Detta är en fenomenalt bra bok, en berättelse som är helt sann om svenske Jonas från Kungälv utanför Göteborg som hamnat snett i livet, dragit på sig skulder till folk man inte ska stå i skuld till och för att betala av dessa får han ett "erbjudande" om att smuggla kokain från Bolivia till Sverige.
Han nappar på det men åker fast när han ska gå på planet och hamnar i Bolivias värsta fängelse och det är det boken handlar om.
San Pedro, som fängelset heter, är ett samhälle i sig där det gäller att lyckas hävda sig på många fronter mycket framstående är t.ex. bostadsmarknaden där rika fångar kan köpa sig trerums"Lägenheter" medan de totalt utan pengar får sova i korridorer etc.
För Jonas del blir dock livet i fängelset en vändpunkt, han träffade innan han åkte dit sin fru i Bolivia och får barn och blir ren dessutom.

En mycket, mycket bra bok som rekommenderas oerhört starkt till alla därute.

Den får därför 8,5bananer av 10möjliga.

Recensent: Första Halvan

Kommentarer
Postat av: Ida

Haha, ja SJÄLVKLART skulle de bli helt lyriska över filmen! Och "Toan" var ju inte det enda vi gjorde heller, vi gjorde en hel del mästerliga små kortfilmer, som "Det var så onaturligt" och en reklamfilm för glasögon.

MEN. Jag skulle aldrig låta kändisskapet stiga mig åt huvudet - jag är inte Carola ;)

2008-03-11 @ 13:06:31
URL: http://daaarlingen.blogg.se
Postat av: Ida

Även om jag skulle få hem filmerna idag, skulle det nog dröja många många år innan jag lyckas reda ut hur man får in filmen i datorn och ut på bloggen....

2008-03-11 @ 14:16:24
URL: http://daaarlingen.blogg.se
Postat av: joel

med tanke på erat namn så ska jag ge er ett försök.. det behövs fler ironiska människor i sverige..

så, jag förväntar mig en kavalkad av meningslösa, oaptitliga, halväckliga mongoinlägg nu...

2008-03-11 @ 14:23:21
URL: http://joelsunderbara.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0