DV är tillbaka efter påsken

Er "favoritbloggare" är tillbaka. Hoppas påsken har varit bra och, inte minst, god. Jag har ätit en massa onyttigt skräp. Godis, fikabröd ja allt som inte är brysselkål. Men nu är man tillbaka i den gråa vardagen igen som innebär arbete, arbete och åter arbete. Som tur är finns Sveriges egna Joey Tribbiani, Aner "Ankan" Kazinic här nere i Norrköping för att hålla oss sällskap och locka till några skratt i slutet av dagen. Men nog om skoldagen.

När man idag tittar ut genom fönstret tror man att man har kommit upp till Grönland. Så mycket snö i april har jag inte sett på år och dar. När jag skulle borsta av snön från bilen för att kunna åka hem från skolan så sjönk jag så djupt ner i den vita massan att jag fick ta tag i avgasröret och häva mej upp. Det var ingen bil som stod på parkeringsplatsen. Det var 2 ton snö. När jag väl startade bilen var det som att jag stod mitt ute på en frusen sjö. Hjulen bara spann. Inget grepp över huvud taget. I varje kurva frös min kropp till is eftersom rädslan att hjulen skulle släppa var konstant. Och visst har man glidit in i en snövall idag. Det var i Pryssgården som jag mötte plogbilen. När jag fick syn på den tänkte jag, så snabbtänkt som jag är, "fan jag kommer ju inte förbi honom" så jag tänkte svänga av på en bigata, men icke sa Nicke. Gatan var absolut inte plogad. Greppet släppte och jag gled sakta in i en snövall. Tur var väl att jag knappt hade styrfart, vem vet hur det hade gått annars. Men jag flinade åt min lilla bravad och körde vidare.


Kommentarer
Postat av: Annelie

Jag gillar verkligen headern ;) Grattis första halvan! Och Anti, du passar fan bra i skägg ;)

2008-03-25 @ 19:32:19
URL: http://anneliten.blogg.se
Postat av: Annelie

Jag har inte ätit en enda våffla =/ Dels är jag nyttig nu och får inte vräka i mig våfflor hur osm helst och dels har ingen varit hemma och lagat våfflor åt mig :P Fast det var väl tur egentligen! Har ni på IK fått er några våfflor idag?

2008-03-25 @ 19:56:22
URL: http://anneliten.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0